י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חצי מיליארד לפלסטינים

במשמרת של בנט: פרטים חדשים על פגישת גנץ-אבו מאזן

אחרי ששר הביטחון נועד אמש עם אבו-מאזן, הוא החליט לקדם כמה צעדים כדי לבנות את האמון - וביניהם העברת הלוואה בגובה של חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית | בן-גביר: "בנט וגנץ נכנעו לדרישות של ביידן"

במשמרת של בנט: פרטים חדשים על פגישת גנץ-אבו מאזן
אבו מאזן/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כדי לבנות את האמון בין הצדדים, היום (שני) מקדם שר הביטחון בני גנץ כמה צעדים לטובת הרשות הפלסטינית, לאחר שנפגש עם היו"ר אבו-מאזן.

ישראל תעביר לרשות הלוואה בגובה של חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית, שיוחזרו מכספי הסילוקין מיוני 2022 - באישורו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שרק היום אמר שהוא לא מתערב בפגישה של גנץ עם אבו-מאזן כל עוד זה לא נוגע בתקציב המדינה.

עוד סוכם על הגדלת היתרי התעסוקה ב-15 אלף עובדים, אישורי בניה לפלסטינים בשטחי C הישראליים והוספת אלף עובדים בענף התיירות.

בנוסף לכך, עסק פלסטיני שרוכש במדינה יעשה זאת בדיגיטל, מהלך שיניב מיליונים לרשות הפלסטנית. כמו כן ישראל תסדיר במעמד הומניטרי אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון, בהם ישנם כאלה שהגיעו מרצועת עזה לפני שנים ומבקרים פלסטינים שהגיעו מחוץ לארץ והתחתנו בגילים מבוגרים - לפי גיל וקריטריונים מוגדרים.

"בנט וגנץ נכנעו לדרישות של ביידן", תקף יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר, "ומעניקים הלוואת מענק לאותה רשות הפלסטינית שדורשת להעמיד חיילים לדין בהאג".

"בנט וגנץ דואגים לרשות הפלסטינית להלוואת ענק בשביל שיהיה לה מספיק כסף לתת משכורות לרוצחי יהודים ולהמשיך בהשתלטות על שטחי C. זו חרפה לאומית של ממשלת 10 מעלות ימינה", הוסיף.

אבו מאזן מחמוד עבאס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד