י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאות בחורי ישיבה קיבלו פקודת מעצר

מאות בחורי ישיבה שלא התייצבו בלשכת הגיוס, קיבלו הודעה על פקודת מעצר שהוצאה נגדם, ועל איסור יציאה מהארץ • משטרה צבאית עצרה בחור מישיבת מיר ל-24 שעות

עצרת נגד הגיוס. צילום: קובי הר צבי
עצרת נגד הגיוס. צילום: קובי הר צבי

הציבור החרדי סירב להאמין כי המדינה תגייס את בחורי הישיבות לצה"ל, "אם ייכנסו לכלא, ניכנס יחד איתם", שיננו את אמירותיהם של גדולי ישראל מאז פקע חוק טל.

תלונות שהגיעו בימים האחרונים ל'בחדרי חרדים' חושפות כי צה"ל שיגר צווי מעצר לבחורי ישיבות בעקבות אי שיתוף הפעולה עם לשכות הגיוס.

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי בחורים הלומדים בירושלים ובאזורים נוספים קיבלו לאחרונה מכתב, ובו נמסרה להם הודעה על הוצאת פקודת מעצר נגדם. ההערכה היא כי קיימים בחורים נוספים, ולכולם ישנו מכנה משותף אחד: אי שיתוף פעולה עם לשכות הגיוס.

על המכתבים שקיבלו הבחורים חתומים המפקדים או סגניהם. "מאחר ולא התייצבת בלשכות הגיוס... לשם סיום ההליכים אותם נדרשת לבצע לצורך גיוסך, הוצאה נגדך פקודת מעצר שתבוצע על ידי משטרת ישראל", נכתב בהם.

"נוכח אי התייצבותך בלשכת הגיוס כנדרש, והוצאת פקודת מעצר נגדך, הרינו להביא לידיעתך כי אינך רשאי/ת לצאת לחוץ לארץ ללא היתר אישי מיוחד מלשכת הגיוס. יציאתך לחוץ לארץ ללא היתר כאמור - מהווה עבירה פלילית והינך צפוי/ה לעמוד בגינה לדין".

לסיום נכתב: "זוהי ההזדמנות האחרונה שניתנת לך להסדר מעמדך. אם לא תתייצב/י, יוצא לך צו גיוס על פי סעיף 12 לחוק שירות הביטחון המאפשר את גיוסך גם אם לא סיימת את ההליכים בלשכות הגיוס".

משמעותם של צווי המעצר היא, כי המשטרה יכולה לעצור את הבחור בכל רגע נתון. אחד מבני משפחתו של בחור שקיבל את הצו אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מאמינים שזה לא יגיע למצב שבו יגייסו בכוח, אבל זה גורם לפחד גדול במיוחד בקרב הוריו של הבחור, לנוכח העובדה שעלולים לגייס אותו".

עוד נודע, כי בשבוע האחרון הגיעה משטרה צבאית לדירת בחורים בישיבת מיר, ועצרה בחור ישיבה בעל אזרחות ישראלית המחזיק גם באזרחות אמריקנית. על פי עדויות של בחורים בישיבה: "הבחור נעצר ונלקח לכלא צבאי, ושוחרר אחרי 24 שעות". באשר לשאלה האם הוא שוחרר לאחר שהתחייב להתגייס, הבחורים לא ידעו להשיב.

בתוך כך, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ד) לשר הביטחון, היועץ המשפטי והפרקליט הצבאי בפנייה לאכוף את החוק נגד הבחורים שאינם משתפים פעולה עם לשכות הגיוס, "רגע לפני שמקרה כזה הופך להיות תופעה גורפת הזוכה אף לתמיכתם של ראשי קהילה כאלו או אחרים, אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר לפעול לאכיפה ויישום של חוק שירות ביטחון על כולם, ולמצות את כל הכלים החוקיים העומדים לרשות מערכת הבטחון על מנת להביא לגיוסם של כל חייבי הגיוס".
בחור ישיבה גיוס משטרה מאסר אכיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד