י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התקבל בכבוד ובנשיקות

דיווח: ראש האבטחה של בן לאדן שב לאפגניסטן

אחרי שביידן טען אך לפני עשרה ימים כי ארגון אל קאעידה שהיה אחראי לאסון התאומים אינו קיים יותר ולכם אין ועם להישאר באפגניסטן, ראש האבטחה של בן לאדן תועד חוזר אתמול לאפגניסטן ומתקבל בכבוד ויקר • צפו

דיווח: ראש האבטחה של בן לאדן שב לאפגניסטן
אמין אול-חאק צילום: רשתות חברתיות אפגניות

מפקד בכיר באל-קאעידה, ששימש ראש מערך האבטחה של רב המרצחים אוסאמה בן לאדן, מי שהפיל את מגדלי התאומים וגרם לאלפי הרוגים, חזר ככל הנראה לאפגניסטן לאחר שני עשורים שבהם התגורר בפקיסטן, כך על פי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות.

אמין אול-חאק שב לעיר הולדתו שבמחוז נאנגרהר, ממזרח לקאבול, בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות האפגניות, נראה האיש מגיע בשיירת מעריצים, יום לפני שהנסיגה האמריקאית מהמדינה שסועת המלחמה הסתיימה ופחות משבועיים לאחר שהטאליבן השתלט על העיר.

האיש הגיע כאמור בשיירה גדולה של רכבים, שנסעו אחריו, כולל כמה שהניפו את דגל הטאליבן. כאשר פתח את החלון לנופף למעריצים ניגשו חלקם לנשק את ידו. אול-חאק היה אחראי האבטחה של בן לאדן, כאשר זה שהה במחבואו בטורה בורה לפני 20 שנה.

על פי הדיווחים, הוא סייע לבן לאדן ואחרים להימלט לפקיסטן בדצמבר 2001, כאשר כוחות ארה"ב היו במצוד אחריו בעקבות הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001, שהשבוע מציינים להם 20 שנה. לאחר מכן ברח אול-חאק לפקיסטן כאשר הכוחות האמריקאים שוב הגיעו לטורה בורה בשנת 2007. לאחר שנעצר בתחילה על ידי הכוחות הפקיסטנים, שוחרר אול-האק מכיוון שלא ניתן היה להוכיח את קשריו עם אל-קאעידה.

לא ברור אם אול-האק ביקר באפגניסטן במהלך השנים מאז שנמלט. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן טען בעבר כי ארגון אל-קאעידה אינו קיים יותר, אך מנהיגי הפנטגון סתרו את דבריו, וכנראה שהם צדקו.

ב-20 באוגוסט במהלך תדרוך לעיתונאים אמר ביידן: "איזה אינטרס יש לנו באפגניסטן בשלב זה כאשר אל-קאעידה נעלמה?" אך כעבור שעות ספורות הבהיר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי: "אנו יודעים שאל-קאעידה עדיין מפגינים נוכחות, כמו גם דאעש באפגניסטן".

הנסיגה מאפגניסטן אוסמה בן לאדן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד