י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אנשי השגרירות שרפו פחים

שר החוץ נפש, שעות לפני שקאבול נפלה לידי הטאליבן

שבועיים אחרי שאפגניסטן החלה ליפול לשליטת הטאליבן נחשף כי שר החוץ שהה בחופשה משפחתית, אך הוזעק לאחר שנפל האסימון כי טאליבן הולך וכובש גם את קאבול הבירה

שר החוץ נפש, שעות לפני שקאבול נפלה לידי הטאליבן
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

למרות האזהרות כי קאבול נמצאת בסיכון, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נפש בהמפטונס, שעות ספורות לפני שהטאליבן פלש לבירה האפגנית והפיל את הממשלה.

ביום שישי ה-15 באוגוסט, לפני נפילת קאבול הבירה לידי טאליבן, בכירים רבים בבית הלבן התכוננו לצאת לחופשה לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן עזב את קמפ דיוויד, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט' בנוגע להשתלטות הטאליבן. בלינקן נסע להמפטונס בלונג איילנד, שבצפון מזרח מדינת ניו יורק. משפחתו מתגוררת במזרח המפטון, שם גם חי אביו, דונלד בלינקן.

אבל בלינקן ובכירים נוספים בממשל ביידן שציפו שהממשלה האפגנית תחזיק מעמד למשך מספר שבועות לפחות, נקראו לחזור לוושינגטון הבירה, כאשר הטאליבן כבש את העיר ועלה לשלטון, כך על פי ה'וושינגטון פוסט'. לאחר נפילת העיר מזאר-אי-שריף ב-13 באוגוסט, שר ההגנה לויד אוסטין הורה להעביר את כל עובדי השגרירות האמריקנית לשדה התעופה בקאבול.

למחרת שוחח נשיא אפגניסטן אשרף גאני עם שר החוץ בלינקן, באשר למספר אפשרויות, אך עד מהרה נמלט גאני מהבירה האפגנית. בתוך כך, אנשי השגריר האמריקני באפגניסטן, רוס וילסון, המשיכו להשמיד בטירוף מסמכים וציוד מסווג במתחם השגרירות מאז ה-13 באוגוסט, כך עולה מתזכיר פנימי שדרש מהצוות להשתמש במשרפות מיוחדות, וגם "לשרוף פחים".

טאליבן אנתוני בלינקן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד