י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדיוק כמו ה'גורקים'

גדוד אפגני חדש יצטרף לצבא הבריטי

חברי פרלמנט ואנשי צבא לשעבר קראו לממשלה הבריטית ליצור גדוד חדש בצבא הבריטי לכוחות המיוחדים האפגנים שנמלטו מקאבול | יו"ר הוועדה להגנה: "הם הוכיחו את נאמנותם אלף פעמים"

גדוד אפגני חדש יצטרף לצבא הבריטי
חיילים בריטים עוזבים את אפגניסטן צילום: משרד ההגנה הבריטי

שרים בבריטניה בוחנים אפשרויות כיצד לנצל בצורה הטובה ביותר את כישוריהם של מאות חיילי קומנדו אפגניים שחיילים בבריטניה סייעו לאמנם והגיעו לבריטניה בטיסות הפינוי האחרונות מקאבול. מהלך דומה כבר קיים בצבא בריטניה, חטיבת גורקה היא חטיבה בצבא הבריטי למעלה מ-200 שנה והיא אחת מכוחות הלחימה הזרים הבודדים שזוכים לכבוד רב.

גדוד ה'גורקה' מגיע מקבוצה אתנית, שבנפאל. הם מוכרים מאז המאה ה-19 כעם אמיץ, רבים מביניהם גויסו לצבא הבריטי עוד משנת 1815. בשנים האחרונות, הם משרתים גם בצבא ההודי והנפאלי. מאז תרם הגדוד למאמצי בריטניה בכמה עימותים, כולל שתי מלחמות עולם אז התגייסו מעל 238,000 איש. המעבר של הודו לעצמאות בשנת 1947 פיצל את הגדודים, כאשר ארבעה מתוך 10 גדודים בחרו להצטרף לצבא הבריטי. כאמור יותר מ-200,000 מהם נלחמו בשתי מלחמות העולם, וב-50 השנים האחרונות הם שירתו בהונג קונג, מלזיה, בורניאו, קפריסין, פוקלנד, קוסובו ולאחרונה בעיראק ובאפגניסטן.

המהלך כבר זוכה לתמיכה של אנשי צבא לשעבר שנמצאים כעת בפרלמנט, ה'דיילי טלגרף' דווח כי אפגנים שהגיעו לבריטניה והיו אמורים להתגייס לצבא הלאומי האפגני, יכולים עכשיו להתגייס לצבא הבריטי במקום.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי הכוחות המיוחדים האפגנים מילאו תפקיד מרכזי במאמץ הפינוי מקאבול, כשהם נכנסים לתוך ההמונים כדי למצוא את הזכאים לחילוץ ומסירתם לידי הכוחות הבריטיים. יו"ר הוועדה לענייני חוץ, טום טוגנדהאט, אמר כי יש לקבל את האפגנים בברכה בצבא. חבר הפרלמנט ששירת באפגניסטן, אמר ל'טלגרף', "התאמנו ונלחמנו לצד אפגנים רבים שנמצאים כעת בבריטניה, הם הוכיחו את נאמנותם אלף פעמים, אם הם רוצים לשרת, עלינו לקבל אותם בברכה, אשמח לראות גדוד אפגנים".

טוביאס אלווד, יו"ר הוועדה להגנה וגם בוגר צבא, הוסיף: "בהתחשב בכך שעזרנו להכשיר את הכוחות האלה, זה בהחלט משהו שצריך לקחת בחשבון". מטעם משרד הביטחון נמסר ל'טלגרף', כי הם בודקים כיצד ניתן לתמוך בהם בצורה הטובה ביותר ולנצל את כישוריהם ומומחיותם בהמשך.

גדוד בריטניה הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד