י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עתיד ההייטק החרדי

נחנך הקמפוס החדש של מרכז ההייטק והחדשנות 'קמא-טק' במגדלי בסר בבני ברק

הקמפוס נחנך בקביעת המזוזה ע״י הגרי"מ לאו שליט"א ובהשתתפות ח"כ הרב אורי מקלב וראש העיר ב"ב הרב אברהם רובינשטיין שבירכו את ראשי 'קמא-טק על המהפכה האדירה שחוללו בתחום

נחנך הקמפוס החדש של מרכז ההייטק והחדשנות 'קמא-טק' במגדלי בסר בבני ברק
משרדים חדשים צילום: יעקב נחומי

בהשתתפות קהל רב התקיים ביום חמישי האחרון טקס חנוכת הקמפוס החדש של מרכז ההייטק והחדשנות 'קמא-טק' בבני ברק בהשתתפות בכירי ענף ההייטק הישראלי.

הקמפוס של קמא-טק משמש בית למגוון פעילויות, בכללם הכשרות של תכנות, קורסים וסדנאות בתחומי מדעי המחשב, כנסים והרצאות בנושאי יזמות, מאיץ סטארטאפים, ועוד.

בטקס השתתפו ראשי החברות המובילות בהייטק הישראלי. בין המשתתפים היו זיקה אב-צוק סגנית נשיא בחברת סיסקו ישראל, גיא שמש מנכ"ל נוקיה, רחלי רוזנבאום סמנכ"לית וואווי ומשקיעים בכירים מעולם ההייטק, רועי אסף מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי של הציבור החרדי, גולן טובי, מנכ"ל מעו"ף לאזור המרכז, זרוע של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים שבמשרד הכלכלה, תומר לשם מנכ"ל מעו"ף בני ברק.

כיבדו בנוכחותם, הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א שקבע את המזוזה הראשית, חבר הכנסת הרב אורי מקלב, ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין ואישי ציבור נוספים.

במהלך האירוע הוענקה לח"כ הרב אורי מקלב תעודת הוקרה על סיועו ופועלו הרב להשגת תקצוב מיוחד, לראשונה, עבור תלמידות הסמינרים, במסגרת פרויקט "אקטיב-קוד", מיזם משותף של קמא-טק, משרד המדע והטכנולוגיה והרשות לפיתוח כלכלי חברתי של הציבור החרדי. המיזם נועד לסייע לתלמידות הסמינרים מכל רחבי הארץ לקבל התמחות מעשית יחד עם חברות ההייטק הגדולות, ובכך לשפר את היכולת שלהם להתקבל לעבודה טובה ופרנסה מכובדת.

ח"כ הרב מקלב שכובד לשאת דברים, אמר: "קמא טק זה סטארט-אפ ייחודי שאין לו הון עצמי אלא כל המניות שלו נמצאים אצל הציבור, אצל אלפי הבוגרים שעברו דרכם. הם פורצי דרך בתחום שמייקר את העובדות החרדיות. הם למעשה המגדלור בנושא הזה, והם אלו שמתירים את הסבך הזה. הם קושרים קשר חדש בעולם הזה, זאת לצד עמידה איתנה על העקרונות החשובים ביותר לציבור החרדי. זו הסיבה שאנחנו מאמינים בזה".

בדברים שנשא הרה"ר לישראל הגרי"מ לאו אורח הכבוד באירוע אמר: "השילוב הזה של הציבור החרדי בכלל ובפרט נשות הציבור החרדי במשרות האלה צפויה לברכה מיוחדת. עד היום נשים היו עובדות בחשבונות או בהוראה והייטק זה תחום שנכנס רק בשנים האחרונות. הבנות רוצות לסייע במלאכת הבית ולאפשר לבעל לשבת באוהלה של תורה. הבנות שכל כך רצו להשתלב במשק המשפחה היו מוגבלות מבחינת מקצוע. באו ראשי קמא-טק כדוגמה של שער שנפתח שיוכלו לעבור דרכו כל אלה שרוצים להקים בתים של תורה ולדאוג לקמח עבור הבתים האלו. כי בלי קמח אין תורה. צריך להגיד תודה גדולה לכל מי שמסייע לדבר הזה ולמי שמשקיע ומסייע לעניין, מכוחותיו, מממונו, מניסיונו ומידיעותיו".

בדברים שנשא ר"ע ב"ב הרב אברהם רובינשטיין אמר: "אני רוצה לברך את המקום הזה שמאד מכבד את העיר שלנו. הציבור החרדי מבין את העומק, את הנגישות ואת הרגישות לעבודה עם הסמינרים. לעמוד בממשק הזה ולצלוח בהצלחה את הדרך הזה. יישר כח לכם ראשי 'קמא-טק ותמשיכו להיטיב עם מה שהציבור שלנו צריך".

גיא שמש, מנכ"ל נוקיה בירך את ראשי קמא-טק לרגל פתיחת המשרדים החדשים ואמר: "בתחילת הדרך לא היו כמעט עובדים חרדים בנוקיה, והיום 10% מהעובדים בנוקיה הם חרדים, שזה מספר מדהים , הודות לשותפות עם קמא טק. כמו כן, בהערכות שאנו עושים בחברה ,נמצא כי אחוז המצטיינים באוכלוסייה החרדית גבוה מאחוז המצטיינים בקרב העובדים מהאוכלוסיה הכללית. משה פרידמן מייסד קמא-טק רק הביא את הקבוצה של בנות הסמינר ומאז כבר הקשר נהיה מעצמו".

זיקה אב-צוק, סגנית נשיא בחברת סיסקו ישראל אמרה בטקס: "כשמשה פרדימן, מנכ"ל קמא טק ואני התחלנו עם קמא-טק חשבנו שזה יהיה ווין ווין. אנחנו נעשיר את הכלכלה ונעזור למשפחות להתפרנס, בסיסקו חשבו שזה צעד נכון למען הקהילה והייתי צריכה לשכנע אותם עבור זה. היום אני כבר לא צריכה לשכנע את סיסקו. יש כאן קבוצה של נשים שעובדות בסיסקו ואנחנו רוצים לעשות עוד שיתופי פעולה עם סטרטאפים שיש פה ולהשקיע בעובדות החרדיות. כולנו נרוויח מזה. תודה על ההזדמנות להיות שותפה. בזמן הקורונה המקום הזה פתח אפשרויות אינסופיות לקהילה החרדית, לעבוד מרחוק ולפרוח בלי להתאמץ אלא לעבוד בצורה טובה ומתאימה לדרך החיים שלהם״.

מנכ"ל קמא-טק הרב משה פרידמן הודה בדבריו לח"כ הרב אורי מקלב ולראש העיר הרב אברהם רובינשטיין על תמיכתם הרבה בפעילות לאורך השנים, ואמר כי "הפרנסה שיש לאלפי בתים של תורה בזכות הפעילות הזאת נזקפת לזכותכם". כמו כן הודה לראשי חברות ההייטק הגדולות שנכחו במקום על השותפות במיזמים.

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד