כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חריש: המחוזי דחה בקשת העמותות החרדיות לצו ביניים

העמותות החרדיות שנפסלו על ידי ועדת המכרזים בחריש, עתרו נגד ההחלטה, וביקשו גם צו ביניים • השופטת קבעה: סיכויי העתירה נמוכים במיוחד, ולפיכך אין טעם בצו

חריש. צילום: פלאש 90
חריש. צילום: פלאש 90

שמונה חודשים חלפו מאז פורסם המכרז בחריש, חמישה חודשים עברו לאחר שהוגשו כל ההצעות, וקצת יותר מחודש מאז פורסמו תוצאות המכרז בו נפסלו העמותות החרדיות. היום (ד), דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את בקשתן הזמנית של האחרונות.

כזכור, זמן קצר לאחר הודעתה של ועדת המכרזים, כי הצעותיהן של העמותות החרדיות נפסלו. העמותות ביקשו להורות על ביטול חלקי של המכרז, ובמקביל להוציא צו ביניים שתכליתו לעצור את מימוש ההחלטה.

העמותות טענו כי אי הוצאת צו ביניים בנסיבות מכרז זה - עלול להעמיד אותן בפני מצב בלתי הפיך, אם אכן תתקבל עתירתם לבסוף. השופטת ריבי למלשטריך-לטר טענה, כי הנזק שעלול להיגרם באי הוצאת הצו הוא נזק כספי ולכן הוא הפיך. "נסיבות כאלו אינן מצדיקות הוצאת צו ביניים", כתבה.

בפסק דינה פירטה השופטת באריכות מדוע העמותות ככל הנראה אכן היו מתואמות, היא הצביעה על תיאום מחירים בולט לכאורה, וציינה כי חלק מהטענות על שיתוף הפעולה אף לא הוכחשו על ידי העמותות.

בסוף קבעה השופטת כי היא דוחה את הבקשה להוצאת הצו וחייבה את העמותות בשכר טרחה של באי כוח המשיבים בסכום של 3,000 שקלים לכל משרד מייצג.

המכה הקשה עבור העמותות החרדיות היא לא רק העובדה שנדחתה בקשתם להוצאת צו ביניים, אלא העובדה כי השופטת למלשטריך-לטר ציינה בהחלטתה כי "סיכויי העתירה עצמה נמוכים, ואולי אף נמוכים במיוחד".

פסילתן של העמותות החרדיות במכרז הביאה לכך שאלה מתדפקות על דלתותיהם של הקבלנים שזכו בקרקעות, ומציעה להם לרכוש את הקרקע. הקבלנים שזכו במגרשים במחירים מצחיקים, מתחבטים כעת בשאלה כיצד להתקדם. סכום הזכייה הנמוך מאפשר רווח נאה במכירת הדירות לאחר בנייתן, אבל קיים גם הפיתוי למכור בעבור רווח מהיר את הקרקע שאותה קנו במחירי רצפה, לקבוצות רוכשים או לחברות אחרות שלא זכו.

כעת נותר לעקוב האם לאור דברי השופטת ימשכו העמותות החרדיות את עתירתן.
חריש עתירה צו ביניים מניעה שופטת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד