י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"היו שני צדיקים בסדום"

הגבלת הסליחות בכותל: ח"כ פינדרוס במתקפה קשה

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס ניצל את הדיון המיוחד במליאת הכנסת לזעוק כנגד החלטת הממשלה להגביל את הסליחות בכותל: "למנוע משני מיליון יהודים מסורתיים שמגיעים בלב נקי לבורא עולם? איפה השכל? איפה ההיגיון?" צפו

הגבלת הסליחות בכותל: ח"כ פינדרוס במתקפה קשה
יצחק פינדרוס צילום: דוברות הכנסת

אבדה הבושה: מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) באופן חריג, למרות הפגרה, לדיון מיוחד אותו יזם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס בנושא משבר בתי החולים הציבוריים. את תחילת נאומו הקדיש פינדרוס להחלטת הממשלה להגביל את מספר המתפללים ברחבת הכותל בימי הסליחות.

"אתם יודעים מתי ממשלת ישראל התכנסה וקיבלה החלטה אופרטיבית?" פתח פינדרוס, "יש שני מיליון אזרחים ואני אזכיר אותם פעם אחר פעם כאן, אזרחים מסורתיים במדינת ישראל שקשורים בנימיהם לדת, האנשים האלה באים במסירות נפש יום אחרי יום ב-40 יום האלה שאומרים סליחות, בני עדות המזרח באים לכותל המערבי ויודעים שעכשיו זה הולך ומתגבר, אז ממשלת ישראל התכנסה וקיבלה החלטה אסטרטגית: במקום פתוח, אנשים מתכנסים לסדר גודל של 20 דקות עד חצי שעה, לא נמצאים כמה שעות יחד, מקום ענק שיכול להכיל 40,000 איש, קבעו שם תו, 8,000 איש. משטרת ישראל נערכת סביב חומות העיר העתיקה למנוע מאנשים להגיע. פתאום נזכרו, פתאום יודעים מה לעשות. ואתם יודעים מה, גם היו שני צדיקים בסדום שהצביעו נגד בממשלה. וואלה, בראבו".

פינדרוס המשיך ותקף את האפליה נגד דת ומסורת: "איפה הבושה? 3 שבועות לומדים במערכת החינוך החרדית ואין אף אחד, את אף אחז זה לא מעניין. יש כינוסי ענק, את אף אחד זה לא מעניין. אבל יש כמה יהודים מסורתיים שזו הכמיהה שלהם, הם באים בארבע, חמש או שתיים לפנות בוקר, באים לכותל המערבי לרבע שעה, 10 דקות – לא, לא ניתן להם לעשות את זה.

"רבותיי", אמר יו"ר סיעת יהדות התורה, "אתם שוכחים דבר אחד: צריך סייעתא דשמיא. גם כשראש ממשלה כבר עושה הכול בחטא ומגיע לארצות הברית ליפול בדיוק על אפגניסטן, זו סייעתא דשמיא; לקבל ממשלה עם כמעט אפס קורונה ולעלות בכאלה – לזה צריך סייעתא דשמיא".

"אבל מיליון-שני מיליון היהודים האלה, התפילה שלהם מתקבלת יותר מאשר שלי. זו תפילה טהורה של אנשים שאין להם שום דבר, הם באים לדבר עם בורא עולם ,לא עושים את זה מצוות אנשים מלומדה, לא עושים את זה כמו שאני, ברוך השם, הורגלתי מילדות שצריך להתפלל שלוש תפילות ביום, הם באים באמת בלב נקי לבקש מריבונו של עולם – את זה אתם רוצים למנוע? את זה אתם רוצים לעצור? על מה? איפה השכל? איפה ההיגיון? כשיש לכם כל כך הרבה דברים שלא עשיתם: לא סגרתם את נתב"ג בזמן. כשבעל מחבר הספר שנסגור את נתב"ג, עמד בראשות הממשלה, לא דאגתם למתווים למערכת החינוך. כשיכולתם לעשות את זה בזמן, לא עשיתם. פה נזכרתם פתאום כשאתם צריכים סייעתא דשמיא?"

קורונה הכותל המערבי יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד