י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ערב ראש השנה חברת דואר ישראל הטמינה בכותל מאות מכתבים מרחבי העולם

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, מסר את המכתבים שנאספו לרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג רבי שמואל רבינוביץ שליט"א והם הטמינו יחד בין אבני הקיר הקדוש תפילות ובקשות מכל העולם

ערב ראש השנה חברת דואר ישראל הטמינה בכותל  מאות מכתבים מרחבי העולם
דואר בכותל צילום: ששון תירם

מאות מכתבים הוטמנו השבוע בכותל המערבי, בטקס שביצעה חברת דואר ישראל עם רב הכותל בערב ראש השנה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג רבי שמואל רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, הטמינו בין אבני הכותל את מאות המכתבים שהגיעו מכל העולם. במסגרת זו הוטמנו מכתבים חוצי יבשות, ממגוון רחב של ארצות: ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, דנמרק, אוסטרליה ועוד. 

המכתבים מתקבלים במהלך כל השנה, נשמרים במחלקת אבדות ומציאות של דואר ישראל, וכאמור, מוטמנים פעם בשנה בכותל המערבי. בעקבות הקורונה תיירים רבים לא הגיעו לישראל בשנה וחצי האחרונות, ומשלוח המכתבים לכותל הוא דרך עבורם להעביר מסר, להעתיר תחינה לפני יושב מרומים.


מכתבים בכותל • קרדיט: ששון תירם

בדואר ישראל מציינים כי השנה חל גידול של 30% במשלוח מכתבים לכותל מול שנים קודמות, ככל הנראה בגלל מגיפת הקורונה. השנה, ברוב המכתבים ובהתאם לתקופה, התמקדו השולחים בבקשות ותפילות למיגור מגפת הקורונה, בבריאות האישית והמשפחתית והרצון לחזור לחיי השגרה.

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, אמר "זהו מעמד מרגש בו אנו לוקחים חלק מדי שנה ערב ראש השנה. זוהי מסורת עבורנו ואנו שומרים בחרדת קודש על מכתבים אלה, כאשר מסירתם היא אחריות ושליחות וזכות עצומה. כל מכתב מגלם בתוכו חיים שלמים של אנשים שפונים להקב"ה עם בקשות, מילות תודה וסליחה. תקופת הקורונה גרמה לרבים לפנות להקב"ה בתפילה על בריאות

להם ולבני משפחותיהם, וחזרה לשגרת חייהם כל אחד בביתו ובמדינתו. אנו מייחלים ומתפללים יחד עמם להתגשמות כל בקשות השולחים. שתהיה שנה טובה, ובריאות מלאה לכולנו".

ראש השנה דואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד