י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביקורת על משרד הבריאות

חוששים מקריסה: "ניאלץ להשאיר אנשים ללא חמצן"

ב'יד שרה' חוששים כי מחוללי החמצן של הארגון ייאזלו עד ערב ראש השנה, וחולי קורונה שיבקשו סיוע בחמצן לא יוכלו להישאר בבית, אלא ייאלצו להתאשפז בבתי החולים. 3361 מחוללי חמצן מושאלים כעת לציבור. כ-1200 שאלו בחודש האחרון. המנכ"ל: "ללא פתרון חירום מידי, ניאלץ להפנות לבתי החולים את כל החולים שזקוקים לציוד נשימתי - תוספת של כ-400 מתאשפזים בשבוע"

חוששים מקריסה: "ניאלץ להשאיר אנשים ללא חמצן"
מחוללי חמצן צילום: באדיבות 'יד שרה'

בארגון 'יד שרה' חוששים כי מחוללי החמצן של הארגון ייאזלו עד ערב ראש השנה, וחולי קורונה שיבקשו סיוע בחמצן לא יוכלו להישאר בבית, אלא ייאלצו להתאשפז בבתי החולים.

בארגון עדכנו הערב (שלישי) כי צפוי מחסור בעקבות מספר הולך וגודל של פונים לקבלת סיוע רפואי מהארגון, וביקשו סיוע מידי ממשרד הבריאות לאספקת חמצן למאושפזי הבית. על פי נתוני הארגון, נכון להערב, 3,361 מחוללי חמצן של 'יד שרה' נמצאים בבתי מאושפזי הבית. ובסך הכול 5,712 אזרחים שנמצאים בביתם ולא בבתי חולים וצורכים חמצן. 

לטענת הראגון, מספר מאושפזי הבית שעושים שימוש בחמצן גדל בקצב מאיים. מתוך חשש להגיע אל בתי החולים, כ-1,200 חולי קורונה חדשים שאלו בחודש האחרון מיד שרה, מחוללים בכדי להימנע מלהגיע אל חדרי המיון ולהתאשפז. כל זאת בשעה ש-1,029 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים. "כלומר, 'יד שרה' מטפלת ב- 35% מחולי הקורונה שזקוקים לחמצן ברמה נמוכה ובינונית", נטען בהודעת הארגון. 

מנכ"ל יד שרה משה כהן מסר: "בקצב הנוכחי של 50 חולי קורונה חדשים שפונים אלינו מידי יום, המלאי הקיים בידינו ייאזל עד ליום ראשון. ללא פתרון חירום מידי, ניאלץ להפנות לבתי החולים את כל החולים שזקוקים לציוד נשימתי - תוספת של כ-400 מתאשפזים בשבוע".

לדבריו, "במהלך השנה וחצי האחרונות טיפלנו ביותר מ-30,000 חולי קורונה, וסייענו להם להימנע מאשפוז מיותר בבית חולים. אלפי המתנדבים והתורמים עושים לילות כימים ואף גייסנו את השייטת של חיל הים לסייע במילוי הבלונים, אך הגענו לשוקת שבורה. מראש השנה ניאלץ להשאיר אנשים ללא חמצן מציל חיים. פנינו למשרד הבריאות וביקשנו את הסיוע שלהם, על מנת להטיס באופן בהול לישראל מלאי מספיק של ציוד שיאפשר הרחבה של מערך אשפוז הבית של 'יד שרה'. רק כך ניתן יהיה למנוע את הסכנה המתקרבת לבתי החולים, אולם בשלב הזה לא זכינו למענה הנדרש".

ד"ר הילה דה ליאון: "מנתוני המחקר שערכנו עולה, שבמהלך גלי התחלואה בקורונה, בתקופות של עומס בבתי החולים, כשליש מחולי הקורונה הקשים קיבלו את התמיכה בציוד נשימתי מיד שרה".

קורונה יד שרה חמצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד