ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קידוש השם והכרת הטוב

צפו: הילד החרדי בן 8 העניק תעודה לחיילים

אתמול נערך באנטוורפן טקס מרגש כהכרת הטוב לחיילים הבלגיים ששמרו ואבטחו את בתי הכנסת והמוסדות היהודיים מפני טרוריסטים. תושבי אנטוורפן בראשות חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך הגישו לחיילים תעודת הוקרה והודו להם על ההגנה המסורה בקור ובחום

צפו: הילד החרדי בן 8 העניק תעודה לחיילים
תעודות הוקרה לחיילים הבלגים צילום: באדיבות המצלם

לאחר שמאבק הקהילות היהודיות נגד החלטת הממשל הבלגי להסיר את ההגנה הצבאית מעל המוסדות היהודיים - נכשל, ראשי הקהילות היהודיות השלימו עם העובדה והגיעו להיפרד מהחיילים על השנים שבהן הם אבטחו אותם ולהודות להם על כך בדברי תודה ובהענקת תעודות הוקרה והערכה.

ההחלטה על אבטחת המוסדות היהודיים התקבלה ב-2014, והחלה בפועל בינואר 2015 לאחר שנחשף תא טרור בבלגיה, ולאור פיגוע ירי שהתרחש במוזיאון היהודי של בלגיה בבריסל, שגבה את חייהם של ארבעה, בהם שני ישראלים.

הקהילות היהודיות ניסו לשנות את ההחלטה להסיר את האבטחה הצבאית ולגרום לכך שהיא תימשך. חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך נאבק לשם כך חודשים רבים, אך ההחלטה לא השתנתה ומעתה האבטחה תעבור לידי המשטרה. חבר הפרלמנט אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הוא פנה לממשלה שתוודא כי ישנה הגנה מיטבית על המוסדות היהודיים אחרי עזיבת הצבא.

מיכאל פרייליך הוסיף ואמר ל'בחדרי חרדים' כי המחווה היא דבר מתבקש; "נכון שהחיילים עוזבים, וזה מאד מטריד, אבל חייבים להודות להם, יש איום על הקהילות היהודיות ברמה 3 מתוך 4, המשטרה תאבטח, אבל האבטחה חייבת להיות יחד עם המשטרה הפדרלית, וזה המאבק הבא שלנו". המשטרה אמנם תאבטח את המוסדות, אך הממשלה הפדרלית חייבת להקצות עוד כסף למשטרת בלגיה, כדי שהשוטרים יוכלו לאבטח את המוסדות במשך תקופה ארוכה, וחבר הפרלמנט מתחייב להיאבק עד להשגת התקציב הנדרש.

פרייליך הסביר כי החיילים ראויים לכל התודות, "הם שמרו בחום ובקור, בגשם וברוח, תמיד הם היו שם בשבילנו ואף פעם לא התלוננו, אז כהכרת הטוב אנחנו חייבים להודות להם". קובי, בן ה-8, בנו של חבר הפרלמנט, הגיש את תעודת ההוקרה לחיילים, באירוע ששודר בערוצי הטלוויזיה הבלגית וגרם לקידוש השם גדול.

כל ראשי הקהילות היהודיות הוזמנו לטקס המרגש, והם כולם הופיעו באחדות אמיתית. נראו נציגים מקהילות מחזיקי הדת, שומרי הדת, בעלזא, חב"ד ובני עקיבא, שכן אותה אבטחה והגנה חשובה לכולם באותה מידה.

אבטחת מתפללים אבטחת בית כנסת מיכאל פרייליך תעודות הוקרה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד