כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'הכניסה ליהודים אסורה'

משפחה יהודית התבקשה לעזוב את 'חדר התה' לאחר שביקשה מוצרים כשרים

'חדר התה' ליד סטרטפורד על נהר אייבון בבריטניה התנכל למשפחה יהודית שביקשה תפריט כשר, ובפוסט שנמחק בהמשך נאמר, כי הם אינם צריכים להכיל "סיבות תרבותיות או דתיות דמיוניות" של המשפחה

משפחה יהודית התבקשה לעזוב את 'חדר התה' לאחר שביקשה מוצרים כשרים
צללית צילום: unsplash

יהודים נדרשו לעזוב את 'חדר התה' לאחר שביקשו מוצרים כשרים: 'חדר התה' המפורסם בסטרטפורד על האייבון במחוז ווריקשייר בבריטניה, מתמודד עם האשמות על זלזול במשפחה יהודית שביקשה תפריט כשר, בעלי המקום הכחישו את הטענות שנאמר למשפחה יהודית לעזוב את 'חדר התה' המעניק ללקוחותיו ניחוח של שנות ה-40, לאחר שביקשו להוריד כריך עוף מהצלחת מטעמי כשרות.

ג'ונתן ושיינה אוונס ביקרו יחד עם בתם בת השנתיים בחנות התה Fourteas ושאלו את אנשי המסעדה אם הם יכולים להסיר כמה כריכי עוף מהזמנה שהם רוצים להזמין. הנהלת המקום סירבה, ונאמר לזוג, כי אי אפשר לקבל "העדפות אישיות", גם לאחר שהזוג הציע שהם יכולים להחליף אותו במלפפון, או פשוט לשלם מחיר מלא עבור המנה, גם ללא תחליף לשני כריכי העוף.

לאחר שאמרו לבעלי המסעדה שהם יכניסו את תיאור המקרה והסירוב העיקש באתר בו מעבירים ביקורת על מסעדות, הם נצטוו לעזוב על ידי בעל המסעדה. "הבעלים הגיע די באגרסיביות ואמר: 'אמרו לי שאתם משתמשים בפרסום ביקורת עלינו כדי להשיג את מה שאתם רוצים', הוא אמר 'אתם צריכים לעזוב את המסעדה'. אמרתי, 'אני לא מבין, כל מה שאנחנו מבקשים מכם לעשות זה להתאים את האמונה הדתית שלנו להזמנה". כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

כשהמשפחה הגיעה הביתה, הם כתבו ביקורת ב-TripAdvisor על "החוויה" שלהם. המסעדה הגיבה בתגובה לביקורת כי הם "מחפשים תירוץ עם סיבות תרבותיות או דתיות דמיוניות".

בתגובה שנמחקה בהמשך, מסר בעל המסעדה כי הם לא יסבלו את "האיום של פרסום ביקורת גרועה במדיה חברתית כדי לכפות התנהגות בלתי מקובלת ופוגענית לעבר הצוות". אך התגובה נמחקה בהמשך. הוא הוסיף: " אנו גם לא יכולים להכיל מחשבות שנמצאות מאחורי סיבות דמיוניות או תרבותיות כדי להצדיק עמדות אנוכיות ושחצניות".

הזוג סיפר כי אפשר היה פשוט לשים שלט גדול 'הכניסה ליהודים אסורה', "כך בהחלט גרמו לנו להרגיש". בהודעה מטעם 'חדר התה' הוכחש כי המשפחה התבקשה לעזוב את המקום.

אוכל כשר משפחה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד