כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הקיצוניות דעכה?

טליבאן מתבסס: הגבלות על נשים באוניברסיטאות

שר ההשכלה הגבוהה של הטאליבן אמר כי מרצים גברים לא יורשו ללמד סטודנטיות, והן ילמדו בכיתות נפרדות עם מרצות, כך לפי כללים חדשים שקבע משטר הטאליבן

טליבאן מתבסס: הגבלות על נשים באוניברסיטאות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הטאליבן משנה את הכללים מעשרים השנים האחרונות, בהודעה שמגיעה מהשלטון החדש של הטליבאן, זכויות נשים אמנם לא יילקחו, והן יוכלו ללמוד באוניברסיטה, אך על פי כללים חדשים, נשים וגברים לא יוכלו ללמוד יחד.

הטליבאן נמצא בתהליך בניית ממשלה לאחר שכבש את כל מחוזות המדינה מלבד מחוז אחד, הארגון ציין כי בכוונתו להתנהל על פי חוקי השריעה.

הטאליבן מנסה להרגיע את האזרחים האפגנים ואת הקהילה הבינלאומית כי לא יחזור להגביל באופן חמור את זכויות הנשים, כפי שעשה בתקופת שלטונו הקודם, אך המערב מטיל ספק בקיום ההבטחה.

"תושבי אפגניסטן ימשיכו ללמוד השכלה גבוהה על פי חוקי השריעה, מבלי להיות בסביבה מעורבת של גברים ונשים", כך אמר אבול באקי חקאני, שר ההשכלה הגבוהה של הטאליבן והוסיף: כי "גברים לא ילמדו בנות".

חקני הסביר גם כי יתבצעו שינויים בתכנית הלימודים "ליצירת תכנית לימוד איסלאמית העולה בקנה אחד עם הערכים האסלאמיים, הלאומיים וההיסטוריים שלנו, ומאידך, נוכל להתמודד עם השכלה גבוהה מול מדינות אחרות".

בעלי אוניברסיטאות פרטיות התנגדו להפרדה בין סטודנטים וסטודנטיות ואמרו כי אין מספיק מורות בשביל למידה נפרדת, לטענת ארגוני זכויות אדם, הצעד "ימנע למעשה מנשים ללמוד בהשכלה גבוהה, מכיוון שאוניברסיטאות אינן יכולות להרשות זאת לעצמן ואין גם מספיק משאבי אנוש".

בפעם האחרונה שהטאליבן היה בשלטון בין 1996 ל-2001, הם אסרו על נשים לקבל חינוך ולצאת במרחבים ציבוריים, כמו טיולים ללא ליווי של גבר, הוציאו להורג מתנגדים פוליטיים באכזריות וטבחו במיעוטים דתיים ואתניים.

אפגניסטן לימוד בהפרדה נשים מוסלמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד