כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"עבדו עבור הצלבנים"

'מכתבי לילה': כך מלחיץ הטליבאן את משפחות הסייענים

הטליבאן מצמיד 'מכתבי לילה' מפחידים על דלתות משפחות שעזרו למערב באפגניסטן ומצווה עליהם להגיע לבית המשפט | אפגני שחושש לחייו: " אם אגיע לבית המשפט הם יהרגו אותי, תמלטו אותי"

'מכתבי לילה': כך מלחיץ הטליבאן את משפחות הסייענים
אילוסטרציה צילום: pixabay

הטאליבן תולה "מכתבי לילה" מצמררים על דלתות של אלו "שעבדו עבור הצלבנים". בפתקים נכתב כי הם מצווים להגיע לבית משפט של הטליבאן. אם לא יעשו זאת זה יגרור עונש מוות.

אחד מאלה שקיבל אזהרה היה נאז, אב לשישה בן 34 שחברת הבנייה שלו סייעה לצבא הבריטי לבנות כבישים. הוא הגיש בקשה למקלט בבריטניה, אך נדחה.

נאז אמר אתמול ל'דיילי מייל', כי המכתב היה רשמי וחתום על ידי הטליבאן. "זה מסר ברור שהם רוצים להרוג אותי. אם אגיע לבית המשפט הם יהרגו אותי, ואם לא אעשה זאת, הם יהרגו אותי, זאת הסיבה שאני מסתתר ומנסה למצוא דרך להימלט, אבל אני צריך עזרה".

ה'דיילי מייל' מדווח, כי רבים באפגניסטן קיבלו מכתבים כאלה, המכתבים הם שיטת הפחדה אפגנית מסורתית. הם שימשו את לוחמי המוג'אהדין במהלך הכיבוש הסובייטי ולאחר מכן על ידי הטליבאן ככלי תעמולה והן כאיום. הם משמשים לעתים קרובות בקהילות כפריות ללא אינטרנט, והם מופצים כעת בערים הגדולות.

שיר, בן 47 שעבד עם הבריטים, לא הצליח להגיע לשדה התעופה לעלות על טיסת פינוי. הוא אמר ל'דיילי מייל': "בתי מצאה את המכתב על הדלת שלנו עם מסמר בתוכה. הורו לי להיכנע בבית משפט של האמירויות האסלאמיות (הטאליבן) או שהם יתנהגו כמו ציידים כדי למצוא אותי ויהרגו אותי". עכשיו הוא מסתתר. "חשבתי שאברח בטיסה בריטית, קראו לי שלוש פעמים להגיע לשדה התעופה אבל לא הצלחתי להגיע בגלל העומס הגדול מחוץ למקום".

הם סיפרו כי המסר של מכתבי הלילה ברור: "עליכם לציית או למות", הם כולם עברו דירה אבל הם לא יכולים להמשיך להסתתר כל הזמן, "עלינו לברוח מחוץ לאפגניסטן".

אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד