כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חורף חרדי • גם 'התנועה' בעד הרב דוד סתיו

יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני הודיעה על תמיכתה ברב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי • תקדם חוק לייצוג נשים בוועדה לבחירת דיינים ובגוף הבוחר

הרב דוד סתיו. צילום: ארכיון
הרב דוד סתיו. צילום: ארכיון

מתרחבת תמיכת הפוליטיקאים ברב דוד סתיו בהתמודדות לרבנות הראשית: יו"ר 'התנועה' ושרת המשפטים המיועדת, ח"כ ציפי לבני, הודיעה כי מפלגתה תתמוך בבחירתו של הרב סתיו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. זאת לקראת הבחירות לרבנות הצפויות להיערך בחודשים הקרובים.

בישיבת הסיעה השבועית החליטו חברי 'התנועה' לאמץ את עמדת ח"כ אלעזר שטרן, שכבר הביע את תמיכתו ברב סתיו, ובנוסף גם לקדם ולתמוך בחוקים שיקבעו ייצוג הולם לנשים בוועדה לבחירת דיינים ובגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

גם 'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' הצהירו בשבוע האחרון כי סתיו הוא מועמדן לתפקיד הרב הראשי, ובכך מובטחת לרב סתיו תמיכת 36 חברי כנסת, מלבד הבית היהודי.

יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, הקים לפני מספר שבועות ועדה שתבחן את הנושא, ותבחר באחד משלושת מועמדי הציונות הדתית לתפקיד. ההכרעה נדחתה לאחר הקמת הממשלה, וגורמים בסיעה מוסרים כי הסיבה לכך היא הבהרת יחסי הכוחות מול הציבור החרדי.

בראשית השבוע הצהיר ח"כ הרב שי פירון, מספר 2 ב'יש עתיד', כי מפלגתו "רואה ערך גדול בכך שהרב הראשי הבא יהיה כזה שהוא וילדיו שירתו בצה"ל, ומהווה אות ומופת לגדלות בתורה ולמעורבות בחברה הישראלית".
דוד סתיו צהר רבנות חרדים התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד