כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"התרעתי שהוא יכול להימלט והתעלמו" • האשה מדברת

עורכת הדין מתארת את רגעי ההימלטות של שי כהן: "לפתע שמענו חבטה עזה" • האשה העגונה מיואשת: "עוברות עלי 13 שנים מאוד קשות" • הערכה: הסרבן מסתתר ביישוב בית אל

"התרעתי שהוא יכול להימלט והתעלמו" • האשה מדברת

"כבר סיכמנו שהוא נותן גט, ואז הוא ברח", כך אומרת עורכת הדין המייצגת את אשתו של שי כהן הנמלט המבוקש.

עורכת דינה של האישה, אסנת קרפלוס גלעם, מנהלת הקליניקה לסיוע משפטי באוניברסיטת בר-אילן שחזרה בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את הרגעים הדרמטיים בתוך בניין בתי הדין הרבניים: "היום, בפעם הראשונה, הוא אמר שהוא מסכים לתת לה גט בתנאי שייפגש עם ילדיו סדרה של חמש פגישות בתוך הכלא, בית הדין נעל את הדיון ושלח את הצדדים לנסח טיוטת הסכם שתובא לאישורו".

מרדף דרמטי בירושלים: אסיר סרבן גט קפץ מחלון השירותים בבית הדין - ונמלט

"החלפנו, אני ועורך דינו של הבעל כרטיסי ביקור, קבענו שאעביר לו טיוטת הסכם בהקדם. לפתע, שמענו חבטה חזקה, בהתחלה מישהו העלה השערה שמדובר בירי. הבחנו באנשי שירות בתי הסוהר רצים במהירות לכיוון השירותים, פורצים את הדלת ואז הבנו שהוא קפץ מהחלון".

על תגובתה של האישה היא סיפרה כי "היא לא האמינה. היא חזרה ושאלה אם הוא באמת ברח. היא קיבלה את זה מאד קשה, עד עכשיו היא נסערת מאד, בוכה, קשה לה. התקווה היחידה שהייתה לה, לקבל ממנו גט – נגוזה".

פרודתו של האסיר שי כהן אמרה: "אני חוששת. כבר הרבה שנים אני חוששת. עוברות עלי 13 שנים מאוד קשות, שבהן אני לא רואה את האור בקצה המנהרה", סיפרה. "אין לו ממש הסבר שמניח את הדעת למה הוא לא נותן את הגט. כל פעם הוא ממציא תירוץ אחר.

"אם היית רואה את ההתנהלות של יחידת נחשון כל השנים האלה, היית מבין שאני לא כל כך מתפלאה", אמרה. "לא פעם ולא פעמיים ראיתי שמשחררים אותו, התרעתי בפניהם, אבל הם אמרו לי 'מה אכפת לך בכלל? זה לא עניינך'".

בני הזוג היו נשואים שנתיים בלבד, ונפרדו לפני 12 שנים וחצי. מאז, במשך כל השנים, כהן סירב לתת לזוגתו גט. לפני קצת פחות משש שנים הוא נכנס למאסר, ובכל פעם הוא מקשיח את עמדתו יותר ויותר בקשר לגט ומציב תנאים קשים.

שירות בתי הסוהר הקים ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת גונדר-משנה, לבדיקת נסיבות בריחתו של
האסיר כהן, במהלך דיון בבית הדין הרבני בירושלים. מחקירה ראשונית עולה כי כהן, תושב חולון בן 40 אשר מרצה עונש מאסר בגין סירובו להעניק גט לפרודתו זה 13 שנים, ביקש לצאת לשירותים ממלוויו.

סוהר מיחידת "נחשון" של שב"ס ליווה אותו לתא השירותים, והמתין מחוץ לחדר. כהן, שלא היה כבול באזיקים, לפי הוראת שופט, קפץ מחלון תא השירותים שבקומה השנייה, ונמלט מהמקום ברגל.

כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ושירות בתי הסוהר מחפשים אחריו. החיפושים מתבצעים בין היתר גם בשכונת גאולה ומאה שערים. לפי דיווח אחרון נראה האסיר משוטט בבית אל.

הרב הראשי לישראל יונה מצגר שישב בראש ההרכב ממנו נמלט האסיר שי כהן קורא לו לשוב
ולהסגיר את עצמו, "אני פונה אל ליבך, לאחר 6 שנות סבל עגינות של אשתך, הגענו להסכמים, דרכך קצרה אל החופש, חבל שברגע אחת של מעשה שטות ירד הכל לטמיון. בא, הסגר את עצמך ונגיע להסדרים באופן מיידי".
בית הדין הרבני שי כהן בריחה גט עורכת דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד