כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עוד תקיפת ערבים: קטין נעצר; ישוחר מחר למעצר בית

קטין שנעצר בחשד למעורבות בתקיפת מורה ערבייה בירושלים ישוחרר למעצר בית • עוד דוד הלוי: "חלקו של הנער בתקיפה - מינורי. אני שמח מהחלטת בית המשפט

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הבוקר, הובא לבית משפט השלום בירושלים, קטין שנעצר בליל אמש בחשד למעורבות בתקיפת מורה ערבייה בשכונת קריית משה בירושלים. אך למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-4 ימים, הורה בית משפט השלום בירושלים כי הנער ישוחרר מחר למעצר בית של מספר ימים.

הנער ישוחרר מחר (שישי) בשעה 12:00, למעצר בית עד ליום חמישי בפיקוח הוריו, הפקדה של 1000 ש"ח וערבות מאביו על סך 2000 ש"ח.

דחיית השחרור ביום, נועדה לאפשר למשטרה להשלים את פעולות החקירה הנדרשות.

בתגובה להחלטת השחרור מסר סניגורו עו"ד דוד הלוי מטעם עמותת 'חננו' כי, "אני שמח שביהמ"ש הורה לשחרר את מרשי, הנער הינו קטין ללא כל עבר פלילי, בחקירתו הודה בחלקו, המאוד מינורי, בתקרית ושיתף פעולה עם חוקריו".

הבוקר, הודיעה המשטרה כי תיק החקירה בעניין תקיפת הערביה לפני כשבוע וחצי בתחנת הרכבת הקלה בירושלים, הועבר לפרקליטות, על מנת להגיש כתבי אישום נגד הנערות החשודות.

בתגובה להמלצת המשטרה, אומר סניגורן מטעם עמותת 'חננו' עו"ד איתמר בן גביר כי, משטרת ירושלים והפרקליטות פועלים ממניעים פוליטיים. מוזר שכנגד הערביה, שהוכח כי לכל הפחות נטלה חלק פעיל בתגרה, לא המליצה המשטרה להגיש כת"א.

אם אכן יוגש כתב אישום, נוכיח במשפט כי הבנות הותקפו וכי הן פעלו מטעמי הגנה עצמית. לאחר מכן נדרוש פיצוי מהמשטרה ומהגברת אמטיר על העלילה נגד מרשותי.

בהערכת מצב שקיים המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו הבוקר, התייחס לרצף האירועים המתרחשים לאחרונה על רקע לאומני או גזעני במקומות שונים ברחבי הארץ.

המפכ"ל הנחה לתת עדיפות לטיפול באירועים מסוג זה ואמר כי אסור לעבור לסדר היום על אירועים שכאלה "מדובר בתופעה נפשעת ובזויה".

"משטרת ישראל פעלה בנחישות בכל האירועים האחרונים, עצרה את החשודים המעורבים ואנו נמצה מולם את החקירה ואת מלוא חומרת בדין, זו התשובה הנצחית שלנו לכל גילוי וביטוי של גזענות, זו הדרך שצריך לטפל כדי לבער".
נער מורה ערבייה שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד