י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רבני הציונות הדתית מודאגים: "אין לפגוע בלומדי התורה"

הרב דוב ליאור במכתב לנפתלי בנט: "לשמור על בבת עינינו, לומדי התורה" • ראש ישיבת הר המור הרב צבי טאו תוקף: "על התורה ולומדיה אין לערוך דיון ומשא ומתן"

הרב דוב ליאור. צילום: יוסי פרממנסקי
הרב דוב ליאור. צילום: יוסי פרממנסקי



רבני "בית ההוראה לענייני ציבור" בראשות הרב דוב ליאור שיגרו היום (שני) מכתב אל ראש הממשלה ואל כל ראשי הסיעות המתעתדות לקחת חלק בהקמת הממשלה.

הרבנים ברכו את ראש הממשלה וכל המועמדים שיזכו "להוסיף ולקדם את המשך צמיחת גאולתנו בארץ נחלת אבותינו ולממש במדינתנו את חזון הנביאים ותקוות עם ישראל לדורותיו".

הרבנים קראו למועמדים לעמוד על "שמירת ליבתה הרוחנית של מדינתנו כמדינה יהודית וכן לשמר את קדושתו של העם היהודי בענייני משפחה וגיור כהלכה, לאור החלטות הרבנות הראשית לישראל".

"יש לשמור על בבת עינינו, לומדי התורה, שלא ייפגעו במשהו חלילה לימודם והתמדתם, ועל כולנו לשמר את צביונה של השבת בציבוריות הישראלית שכן בה מתייחדת ארצנו ונתייחדו בני עמנו בכל הדורות".

"מובן מאליו שעלינו לעמוד בתוקף רב על זכותו הבלעדית של העם היהודי על כל מרחביה של ארץ נחלת אבותינו".

על המכתב חתומים רב העיר קרית ארבע חברון - הרב דוב ליאור, רב הישוב אלון מורה ורב השומרון - הרב אליקים לבנון, ראש מוסדות "אורות התורה" בבת ים - הרב דוד חי הכהן, רב הישוב נריה - הרב מיכאל הרשקוביץ וראש מוסדות "בית מוריה" בבאר שבע - הרב שמעון כהן.

בנוסף לראש הממשלה, נשלח המכתב אל יו"ר יש עתיד - יאיר לפיד, יו"ר הבית היהודי - נפתלי בנט, יו"ר התנועה - ציפי לבני ויו"ר קדימה - שאול מופז.

גורמים חסרי מדע

כך גם ראשי ישיבת הר המור, הרב עמיאל שטרנברג, הרב מרדכי שטרנברג והרב צבי ישראל טאו פרסמו מכתב בו הזהירו מפני פגיעה בלומדי התורה.

"כל הדיבורים וההצעות בדבר צמצום לימוד תורה בישראל, קביעת מכסות ותוכניות להמעטת תמיכתה ותקצובה ע"י גורמים חסרי מדע ויתרי כח ומניפולציות פוליטיות, הרי זו פגיעה בכתרה של תורה, חילול השם והשפלת קרן ישראל חלילה", פתחו הרבנים את מכתבם.

"כל הנוגע בה כנוגע בבבת עינו ואין מקיפין. התורה היא סם החיים של גאולתנו מדינתנו ומיעוט דמותה היא חתירה תחת הבניין כולו. האחריות על קיומה הגדלתה האדרתה וסדריה היא על גדולי התורה ראשי הישיבות וכולנו כל עמך בית ישראל תומכיהם ונושאי כליהם מתפללים תמיד, יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לקיים בנו חכמי ישרא,ל הם ונשיהם ובניהם ובנותיהם ותלמידיהם ותלמידי תלמידיהם בכל מקומות מושבותיהם".

הרבנים ציינו כי "כל התערבות של מעוטי תורה וק"ו של שונאיה ועוקריה לא תקום ועל כך יש למסור את הנפש. על התורה לומדיה ושוקדיה אין דיון ואין משא ומתן כי היא בסיס הקיום ונשמת החיים של מדינתנו וישובינו".

"כל ניסיון להפוך אותה לנושא של סחר מכר ומשחקים פוליטיים, היו לא תהיה. כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי. יפתח ד' את אוצרו הטוב ויטהרנו במי דעת מכל חולשותינו ויאר עלינו אור תורתו וישועתו על עמו ועל נחלתו סלה".

"הכותבים לכבודה של התורה הגואלת השומרת והמוליכתנו קוממיות לארצנו ובארצנו. עמיאל שטרנברג מרדכי שטרנברג צבי ישראל טאו", סיימו הרבנים את מכתבם.
הרב דב ליאור הרב טאו נפתלי בנט הבית היהודי צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד