כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתווה הפתיחה יוצא לדרך

בשיאו של הגל: קרוב ל-2.5 מיליון תלמידים פותחים הבוקר את שנת הלימודים

בעיצומו של הגל הרביעי וברקע התחלואה המתפשטת, מערכת החינוך הכללית פותחת היום שנה לא סטנדרטית עם הרבה סימני שאלה מרחפים באוויר |  176 אלף יתחילו ללמוד בכיתה א', לצד כרבע מיליון תלמידים שיאלצו בכל זאת להישאר בביתם ולפתוח את השנה בלימוד מקוון

בשיאו של הגל: קרוב ל-2.5 מיליון תלמידים פותחים הבוקר את שנת הלימודים
בנט עם בנו בדרך לבית הספר צילום: אבי אוחיון /לע"מ

2.4 מיליון תלמידים במערכת החינוך, מגיל גן עד י"ב, יתחילו הבוקר באופן רשמי את הלימודים בצל הקורונה, שנמצאת כאן כבר קרוב לשנתיים. מהכיתות ייעדרו הבוקר כ-38,500 תלמידים שאובחנו בקורונה, ולצידם כ-55,000 תלמידים הנמצאים בבידוד.

קבינט הקורונה אישר את התו הירוק לעובדי הוראה, והחל מהבוקר עובדי הוראה וצוותי חינוך לא יוכלו להיכנס אל הגן או אל בית הספר ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית. מדובר בבדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-84 השעות האחרונות (כשלושה ימים). כך מדווח הבוקר נועם (דבול) דביר ב'ישראל היום'.

במשרד החינוך עדיין לא ידוע אילו מורים יסרבו בכל תוקף לעבור בדיקה ויישארו מחוץ לשער הגן או דלת הכיתה, מי יחליף אותם, וכיצד זה ישפיע על מערכת השעות.

מנתוני משרד החינוך עולה כי בקרב תלמידי י'-י"ב (16-18) שיעור המחוסנים עומד על 81% ,כולל המנה הראשונה. המשמעות היא פתיחה רחבה יותר של כיתות אלה בערים אדומות. מנגד, בקרב תלמידי כיתות ז'-ט' (12-15) שיעור המחוסנים כולל בחיסון הראשון עומד על 56%, המשמעות היא שכיתות רבות עלולות שלא לעמוד בנתון הרף ללמידה פרונטלית.

2,458,000 תלמידים במערכת החינוך מגן עד י"ב, 538,000 תלמידים בקדם יסודי (גנים מגיל 3 ומעלה), 1,122,000 תלמידים בבתי הספר היסודיים (א'-ו'), 315,000, תלמידים בחטיבות ביניים (ז'-ט'), הנתונים פורסמו בעיתון 'ישראל היום'.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הבוקר (ד׳) עם בנו דוד, בהכנות אחרונות לקראת היציאה לבית הספר ופתיחת שנת הלימודים - סטילס: אבי אוחיון /לע"מ

לפי המתווה הסופי והמלא שפרסם אמש משרד החינוך, כפי שפורסם באתר 'וואלה', ביישובים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כירוקים, צהובים וכתומים - גני ילדים, צהרונים, וכיתות א'-י"ב יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

ביישובים אדומים - בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" ביישובים כתומים ואדומים. הכוונה היא שבתי ספר יוכלו להחליט ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת.

לעומת זאת, בכיתות ח'-י"ב' ברשויות האדומות, התלמידים יעברו ללמידה בשטח פתוח או ללמידה מרחוק אם בכיתה יש פחות מ-70% פטורי בידוד. קבוצת פטורי הבידוד כוללת מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית. בנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט אמש כי תלמידי כיתות ח'-י"ב שקיבלו מנת חיסון ראשונה ייחשבו מחוסנים, זאת במהלך חודש ספטמבר בלבד, כשלאחר מכן יידרשו להשלים את מנת החיסון השנייה כדי להיחשב מחוסנים.

רשימת הרמזור כוללת בתוכה כבר 153 ערים, יישובים ורבעים אדומים, ובהם ערים גדולות דוגמת חדרה, אשקלון, חולון, יבנה, מעלה אדומים ועוד. המשמעות היא שתלמידים בכיתות ח'-י"ב יגיעו ללמידה בבתי הספר עצמם רק אם 70 אחוזים מתלמידי הכיתה קיבלו את החיסון הראשון. על פי משרד החינוך, תלמידי 4,516 כיתות ייאלצו להישאר הבוקר בבית מפני שבכיתה שלהם לא עמדו ברף הכיתה המחוסנת. מדובר בכ-140 אלף תלמידים שילמדו באופן מקוון.

פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד