י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מדד הדת והמדינה

לקראת החגים; רוב יהודי מוחץ נגד תקצוב הישיבות

73% מהציבור הישראלי, מבקשים לבטל את תקצוב הישיבות מקופת המדינה, 44% מעדיפים להיקבר בקבורה חילונית, רוב הציבור מתנגד לצירוף המפלגות החרדיות לקואליציה | כל המספרים

לקראת החגים; רוב יהודי מוחץ נגד תקצוב הישיבות
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עמותת חדו"ש מבצעת זו השנה ה-13 ברציפות את פרויקט הדגל שלה, המדד השנתי, לקראת חגי תשרי. מהנתונים עולה כי רוב מוחץ בציבור היהודי הבוגר, 73%, סבור כי יש לבטל לחלוטין או באופן ניכר את תקצוב הישיבות, שעומד על כמיליארד ורבע שקל מקופת המדינה. כך על פי הסקר שמתפרסם הבוקר ב"מעריב".

בנוסף, 75% סוברים כי יש לחייב את מוסדות החינוך החרדיים, הפועלים במימון המדינה להעביר לימודי ליבה לתלמידים, ואם יסרבו יש לקצץ בתקציבם. 59% תומכים בהפרדת הדת מהמדינה ונגד צירוף המפלגות החרדיות לקואליציה, ו-41% מתנגדים לכך. 64% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת על פי שיקול דעת הרשויות המקומיות.

לעמדה זו שותפים רוב מצביעי מפלגות "הקואליציה – כולל יש עתיד 96% וימינה 69%, כמו גם 54% ממצביעי הליכוד. 61% אינם מודעים לזכות שהוקנתה בחוק לקבורה אזרחית, אולם 44% מכלל המשיבים מעדיפים להיקבר כך בבוא הזמן, 73% מתוכם מהציבור החילוני.

63% תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים ו-49% מהציבור היהודי הבוגר היו בוחרים להינשא בנישואים לא אורתודוכסיים אם הדבר היה מתאפשר להם. רוב הציבור היהודי אינו תומך בהמשך המונופול של הרבנות הראשית על אישורי הכשרות ו-22% בלבד יאכלו רק בבתי אוכל המחזיקים בכשרות של הרבנות הראשית.

עמותת חדו"ש תקציב הישיבות הפרדת דת ומדינה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד