א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"ילדים מתים מהר מאוד"

קטלנית במיוחד: הקדחת המסתורית שמכה בהודו

בצפון הודו מדווח על קדחת קטלנית במיוחד שמכה בתושבים ולפי בתי החולים ילדים מתים ממנה מהר במיוחד. רופאים מקומיים סבורים שדנגי, זיהום המועבר ביתושים, יכול להיות הגורם העיקרי לתמותה

קטלנית במיוחד: הקדחת המסתורית שמכה בהודו
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפי דיווחים בהודו בשבוע האחרון תוקפת את צפון המדינה קדחת קשה במיוחד, קטלנית מאוד לילדים. הסימפטומים מלמדים שהנדבקים במחלה מתעוררים עם חום גבוה, רבים מהם מתלוננים על כאבי פרקים, כאבי ראש, התייבשות ובחילות. במקרים נדירים יותר גם דווח על פריחה שהתפשטה על פני רגליים וזרועות.

לפי דיווח של  ה-BBC לפחות חמישים בני אדם מתו בצפון הודו מ'קדחת המסתורין' וכמה מאות אושפזו בבית חולים ב-6 מחוזות בחלק המזרחי של המדינה. עוד צוין כי אף אחד מהמתים לא נמצא חיובי לקורונה.

ב-N12 דווח כי רופאים מקומיים סבורים שדנגי, זיהום המועבר ביתושים, יכול להיות הגורם העיקרי לתמותה. לדבריהם, רבים מהחולים נלקחו לבית החולים עם טסיות יורדות - מרכיב בדם המסייע ליצירת קרישי דם, המאפיין צורה חמורה של דנגי.

ד"ר נייטה קולשרסטה, פקידת הבריאות הבכירה ביותר במחוז פירוזבאד, שם מתו 40 בני אדם, מתוכם 32 ילדים בשבוע האחרון, אומר כי "החולים בבתי החולים, במיוחד ילדים, מתים מהר מאוד".

כמעט 100 מיליון מקרים חמורים של דנגי מדווחים מדי שנה ברחבי העולם והוא מתפרץ בעיקר במקומות בהם המצב התברואתי ירוד כדוגמת הודו.

קדחת הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד