ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התקציב יפול?

הח"כית מרע"מ רומזת: "נשקול את צעדנו"

לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה מחר, חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין ממפלגת רע"מ, שנכנסה לאחר שאלחרומי מת, מסרבת לומר מפורשות שהיא תתמוך בתקציב: "אם נקבל את כל מה שדרשנו"

הח"כית מרע"מ רומזת: "נשקול את צעדנו"
מנסור עבאס צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מלבד החשש בקואליציה שהאופוזיציה לא תתקזז עם השרה מרב מיכאלי, שנמצאת בארה"ב, היום (רביעי) ישנם סימנים מדאיגים מרע"מ לגבי תמיכת כל חברי המפלגה בתקציב.

חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין מהמפלגה האיסלאמית, שנכנסה לכנסת לאחר שאלחרומי מת, סירבה להצהיר שהיא תתמוך בתקציב המדינה. אם אכן לא תתמוך, קיים סיכוי גדול שהתקציב יפול - והממשלה תיפול יחד איתה.

‏"אם נקבל את כל מה שדרשנו, נתמוך", אמרה בעמימות ברדיו נאס בשפה הערבית, והמשיכה באופן מוחלט: "במידה וזה לא יקרה, נשקול את צעדינו".

בתוך כך, לפני כשבוע דווח על מחלוקות בתוך רע"מ. לפי הדיווח של העיתונאי מוחמד מג'אדלה, אחת המחלוקות התעוררה סביב סוגיית מחליפו של אלחרומי. הבאה בתור ברשימה היא אימאן ח'טיב יאסין שלכאורה אמורה להחליף אותו, אלא שנציגות הנגב דורשת להביא נציג מטעמה.

הנציגות בדרום הארץ דורשת שיאסין והמועמד אחריה יתפטרו, כדי לאפשר להם להכניס לכנסת את נציגם עטא אבו מדיג'ם - זאת לטענתם מכיוון שאלחרומי היה נציגם, וכעת לא יהיה להם נציג בכנסת.

עוד מסתמנת, מחלוקת על ראשות ועדת הפנים, שהתפנתה לאחר מותו של אלח'רומי, שאייש את התפקיד מטעם המפלגה.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד