כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יום הכליה הבינלאומי: מתנדבים חילקו כוסות מים

כדי להמחיש את מצבם הקשה של מטופלי הדיאליזה, יצאו עשרות מתנדבים לחלק לעוברים ושבים בקבוקי מים • למטופלי דיאליזה מותר לשתות כוס מים אחת ביום

3 פעמים בשבוע, 5 שעות: מכונת דיאליזה
3 פעמים בשבוע, 5 שעות: מכונת דיאליזה

לרגל יום הכליה הבינלאומי החל היום (א), יצאו מתנדבי עמותת 'תקווה ומרפא' והילדים המטופלים לצד אמנים, לחלק מים לעוברים ושבים. מים אינם דבר מובן מאליו בחיי מטופל דיאליזה, שכן מותר למטופל לשתות עד כוס מים אחת ביום, גם בימי הקיץ החמים.

מטרתו העיקרית של יום הכליה העולמי היא להגדיל את המודעות למחלת הכליה הכרונית, ובעיקר להביא את המטופלים לאבחון מוקדם, שיאפשר התערבות טיפולית, במטרה לעכב את התקדמות מחלת הכליה ולכוון לטיפול כלייתי חליפי.

בישראל מספר החולים במחלת כליות כרונית הוכפל בעשור האחרון. כ-9.5% מהאוכלוסיה הבוגרת סובלת ממחלת כליות. 1 מתוך 3 ישראלים צפוי לחלות במחלת כליות מעל גיל 50.

מעל 400,000 חולים עם מחלת כליות כרונית קיימים בישראל, ומעל 5500 מטופלים בדיאליזה כרונית, חלקם ממתינים להשתלת כליה. לאחר התפתחות מחלת כליות כרונית, לא תמיד ניתן לרפאה, ולכן קיימת חשיבות מדרגה ראשונה למניעה. מודעות לגורמי הסיכון המובילים להתפתחות מחלת כליות כרונית ואבחון בשלבים המוקדמים ביותר של המחלה, עשויים להוביל למניעת התפתחות המחלה והאטה ולעיתים אף נסיגתה עם טיפול מוקדם ויעיל.
דיאליזה כליות מחלה כוס מים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד