ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הכישלון והפיספוס

מייסד הטליבאן הציע דיל לארה"ב - הנשיא ביידן סירב

ממשל ביידן סירב להצעה של מייסד הטליבאן להשתלט על האבטחה בכל קאבול קודם הפינוי המבולגן שנגמר בנפגעים רבים, מכיוון שהנשיא היה נחוש לקיים את הבטחתו להוציא את כל החיילים האמריקאים החוצה

מייסד הטליבאן הציע דיל לארה"ב - הנשיא ביידן סירב
אחד מאנשי הטליבאן אוחז במשגר צילום: מתוך הסרטון

פקידי צבא ארה"ב בכירים, בהם קנת' מקנזי מפקד פיקוד מרכז האמריקני, נפגשו פנים אל פנים עם עבדול ראני ברדר, ראש הזרוע הצבאית של הטאליבן, כך דווח ה'וושינגטון פוסט'. עבדול גאני ברדר, ממייסדי הטליבאן, שוחרר מהכלא בפקיסטן לפני שלוש שנים לבקשת ממשלת ארה"ב. כוחותיו תפסו את קאבול ועכשיו הוא אמור להפוך למנהיג הבא באפגניסטן.

"יש לנו בעיה," אמר ברדר, על פי גורם אמריקני. "יש לנו שתי אפשרויות להתמודד עם זה: אתם [צבא ארצות הברית] לוקחים אחריות על אבטחת קאבול או שאתם צריכים לאפשר לנו לעשות את זה". אבל ביידן היה נחוש לקיים את הבטחתו לנסיגה מלאה, אפילו עם קריסת ממשלת אפגניסטן. אז, מקנזי ואנשי צבא אחרים אמרו שארה"ב זקוקה לשליטה רק על שדה התעופה עד 31 באוגוסט והטליבאן יוכל לאבטח את העיר.

אם ממשל ביידן היה משתלט על העיר כולה, הם היו יכולים לפנות עוד אלפי בעלי ברית אפגניים ולהימנע ממחסומים של הטליבאן שעצרו אנשים להגיע לשדה התעופה. בריחתו של הנשיא אשרף גאני הותירה את ארה"ב ואת הטליבאן בהלם, שכן על פי הדיווחים, הם היו במגעים למעבר כוח מסודר מגאני לטאליבן.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל', גאני קיבל מידע מודיעיני שגוי שלוחמי הטליבאן נכנסו לחדרו בארמון הנשיאות וחיפשו אותו. למעשה, הטליבאן אמר שהוא נכנס לקאבול אך יכבד את הסכם ההעברה בשלום. עם בריחתו של גאני פרץ כאוס ברחובות קאבול. הטליבאן מעולם לא תכנן להשתלט על קאבול ב-15 באוגוסט, אך עשה זאת כדי ליצור סדר.

כוחות הממשלה האפגנית מסרו את השליטה בבסיס חיל האוויר הענק ללא קרב, לאחר שארצות הברית מסרה להם אותו ביולי.

טליבאן ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד