ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בגלל ה'מקווה ריין'

סערה גדולה בירושלים: הקיצונים תלשו את הזקן של המו"צ החשוב

מקרה מזעזע הבוקר בירושלים: מו"ץ העדה החרדית ורב ועד השמיטה הותקף לפני מספר שעות על ידי קיצונים המנהלים קרב של ממש כנגד הרב ליטמנוביץ, שלטענתם מתיר שימוש במכשיר טכנולוגי לסינון המקווה של זופניק בירושלים | אנשי העדה החרדית מזועזעים מהמקרה החמור 

סערה גדולה בירושלים: הקיצונים תלשו את הזקן של המו"צ החשוב
הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ בשבוע האחרון צילום: באדיבות המצלם

סוער בחוגי העדה החרדית בירושלים: הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, מו"ץ 'העדה החרדית' ומחשובי הרבנים בירושלים, הרגיש הבוקר (רביעי) את נחת זרועם של מספר קיצונים מקומיים לאחר שאלה תלשו חלק מזקנו. תקיפת המו"ץ באה בעקבות סערה סביב כשרות סינון המים במקווה הירושלמי הנודע.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב ליטמנוביץ, המשמש גם כרב ועד השמיטה של 'העדה החרדית', מותקף בשבועות האחרונים על ידי קיצונים בגלל אחריותו בשני מישורים: הכשרת המקוואות בבנייני זופניק עם מסנן שהוא מכשיר, והם, הקיצונים, מחתימים כנגדו על מכתבים מהרבנים. בנוסף הם תוקפים אותו ומציגים דרישה תקיפה לתבוע שיתנו בשנת השמיטה שחת לבהמות עם חומרות מסוימות.

הבוקר בעת שהגיע לבית הוראה מנחת יצחק ברחוב ישעיהו בירושלים, הותקף הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ על ידי קיצוני עטוף בטלית ואף תלש חלק מזקנו נתלש והוא נמלט מהמקום. נכון לשעה זו, אין פרטים על זהות התוקף הקיצוני שכן הוא היה עטוף בטלית. 

מדובר בסערה שמעסיקה את הקיצונים בתקופה האחרונה על מקווה 'זופניק' בבניין בד"צ העדה החרדית ברחוב שטראוס בירושלים, לדבריהם: הנהלת המקווה הכניסה מכשיר חדש שנקרא "מקווה ריין" ותפקידו לנקות את המים באמצעות שיטות חדשניות, המתנגדים טוענים כי כל הכנסה של טכנולוגיה חדשה למקוואות נאסרה ע"י רבנים בשל חששות הלכתיים שהדבר נוגד את ההלכה, וגם בדברים שיתכן ואין בהם חשש הם עלולים לגרור הכנסת דברים נוספים שיש בהם חשש. ולכן אסרו מכל וכל שינוי במקוואות.

בנושא מכשיר ה"מקווה ריין" הם טוענים כי הדבר נאסר, לטענת אותם קיצונים הכעס על הרב ליטמנוביץ שהוא אפשר להכניס את המכשיר בלי ליידע את הציבור ובלי לקבל אישור מהרבנים בעדה החרדית דבר שאינו נכון והרב ליטמנוביץ קיבל את כל האישורים לכך כפי שהורו כל גדולי ישראל.

בעדה החרדית הביעו זעזוע מהמקרה החמור של התקיפה החמורה, "לא יעלה על הדעת שבשביל מלחמה שכזו יגיעו למעשים חמורים ועוד לתקוף את אחד הרבנים הבולטים שעושים מלאכתם נאמנה". 

חלש מהפשקווילים בגנות הרב ליטמנוביץ ברחובות ירושלים

העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד