י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מוסיף והולך

חצי יובל למהפכה בברלין: הרבנים יצאו להפלגה חסידית

חגיגה בקהילה היהודית בברלין עם מלאות חצי יובל לפעילותם של רבני ושלוחי חב"ד בעיר: במהלך הפלגה חגיגית, שהפכה להתוועדות חסידית, הוכרזו 26 פרויקטים חדשים, בבחינת 'מוסיף והולך', ובראשם: בית חב"ד חדש נפתח בעיר, ויפעל בקרב קהלים נוספים בקהילה

חצי יובל למהפכה בברלין: הרבנים יצאו להפלגה חסידית
הרבנים בהפלגה צילום: באדיבות המצלם

ערב ראש השנה תשפ"ב ובברלין, בירת גרמניה, חוגגים חצי יובל למהפכה היהודית הגדולה, בראשותו של המרא דאתרא ורב העיר, הרב יהודה טייכטל, המכהן כשליח הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. עם בואו של הרב טייכטל לעיר, החלה תנופה בקהילה היהודית השורשית. הקהילה, לה עבר עשיר ומיוחד עם כהונתם של גדולי תורה רבים בקהילות היהודיות המפוארות, ושלדאבון הלב נחרבה בימי האימים של השואה, החלה לפרוח מחדש, בשיתוף פעולה מלא עם ראשי הקהילה היהודית, וזאת עם פעילות יהודית תוססת ואינטנסיבית במעגל השנה, תוך מענה פרטני לכל יהודי ויהודי המתגוררים בעיר.

בכל שנה שחלפה, הוקם עוד מוסד, והתווספו עוד כוחות. הוקם עוד בית כנסת, עוד ישיבה, עוד כולל, עוד גן ילדים, עוד בית ספר. בכל מספר חודשים, נחתו בעיר עוד זוג שלוחי חב"ד, שהלכו והצטרפו למשפחה גדולה ואיכותית של צבא איכותי, הדואג יומם ולילה, ליהודי הקהילה, כשבתוך מספר שנים, התעצמה הקהילה היהודית לממדים גדולים, כאמור, תוך שיתוף פעולה פורה של ראשי הקהילה היהודית.

לרגל המאורע ההיסטורי, נערך מסע ימי לכלל רבני ושלוחי חב"ד הפועלים בעיר ברלין, בהם התגבשו יחד ליום איכותי ומשותף, במהלכו הועלו זיכרונות מימי הבראשית, לצד העלאת רעיונות לפרויקטים ותוכניות שיעצימו את הקהילה היהודית.

הרב טייכטל פתח בדברים, ובהם תיאר את קשיי ההתחלה, וברכותיו של המשלח הרבי זי"ע, ועבר לסקור את הפעילות היהודית הכבירה המגבשת כיום את כלל החיים היהודיים בבירה הגרמנית. בלב דבריו, שיתף הרב טייכטל במלאכת הבנייה של הקמפוס היהודי הענק שבנייתו הולכת ומושלמת בימים אלו, בלב העיר. הקמפוס ישרת את אלפי היהודים, ובתוכו יאוגדו כלל מוסדות החינוך, לתפארת הקהילה היהודית בברלין.

במסע, הייתה הזדמנות לשמוע את כלל הרבנים והשלוחים, מתארים בצבעים חיים, את צמיחתה של הקהילה. האחד מתאר את השקעתם של האברכים השוקדים יומם ולילה על לימוד התורה בישיבה, השני מספר על משפחות שלמות שהחלו להתקרב ליהדות בזכות הבן הקטן שהחל ללמוד בתלמוד-תורה היהודי, השלישי מספר איך אישה רחוקה החלה לשמור שבת בזכות בתה הנערה שהתקבלה ללימודים בבית ספר חב"ד לבנות, הרביעי מרגש עם תיאורים על יהודים שמקבלים מענה אישי בבית הדין השוקק פעילות בברלין, וכן הלאה.

בסיום המסע, שהפך להתוועדות חיה ופעילה, המשלבת בין היסטוריה, הווה ועתיד, הכריז הגר"י טייכטל על הקמת 26 פרויקטים מיוחדים לרגל ציון הדרך החשוב, בבחינת 'מוסיף והולך'. "שלושה הדברים הראשונים", גילה בדבריו, "הם הקמת מחלקת מדיה יהודית שתנגיש תכנים יהודיים וחסידיים ליהודי ברלין, הדפסת ספר התניא לרגל ח"י אלול - יום הולדתם של המאורות הגדולים הבעל שם טוב זיע"א וכ"ק אדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע זיע"א, וכן הקמת בית חב"ד נוסף שנפתח השבוע בעיר. בברלין הוכחנו את הפתגם החסידי - חושך מגרשים באור. מוכרחים לזכור את העבר, אבל הרבי זי"ע לימד אותנו לא לכאוב רק את המאורעות, אלא לפעול, וטובה פעולה אחת מאלף אנחות".

יהודה טייכטל ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד