י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לפיד נזף ביו"ר המפלגה

לקראת ההצבעה הגורלית: לחץ עצום בקואליציה; הח"כים מגובים

לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה מחר על תקציב המדינה וחוק ההסדרים, בקואליציה לחוצים מכך שלא ישיגו רוב בשל התנגדות כמה ח"כים לשלוש רפורמות שנויות במחלוקת | שר החוץ נזף ביו"ר 'מרצ על כך שרוב הח"כים ממפלגתו מתנגדים, אך האחרון הבהיר שהוא מגבה אותם

לקראת ההצבעה הגורלית: לחץ עצום בקואליציה; הח"כים מגובים
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: מתוך הטוויטר של לפיד

בקואליציה לחוצים מאוד לקראת ההצבעה מחר (חמישי) על תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה ראשונה.

החשש מגיע בשל איום של עשרות ח"כים בקואליציה להתנגד לחוק ההסדרים, בשל התנגדותם לכמה מהרפורמות שמקדם שר האוצר אביגדור ליברמן בניגוד לעמדתם. הח"כים הם בעיקר ממפלגות 'העבודה', 'מרצ' ו'כחול לבן', כשההתנגדות מתפצלת בין רפורמות החקלאות לרפורמת הרגולציה וכן בנושא מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים.

לפי הדיווח של העיתונאית דפנה ליאל ב'חדשות 12', אתמול התקיימה פגישת ראשי הקואליציה במטרה להגיע להסכמות ולהבנות לקראת ההצבעה. במסגרת הדיון, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נזף ביו"ר 'מרצ' ניצן הורוביץ.

לפיד דרש מהורוביץ שידאג שחבריו למפלגה ינהגו תחת המשמעת הקואליציונית, אך האחרון הבהיר שהוא מגבה את המאבקים שמנהלים חברי הכנסת שלו ברפורמות השונות.

בנוסף, ראשי המפלגות הביעו דאגה מכך שחברי כנסת במפלגת 'העבודה' שמתנגדים לרפורמה בחקלאות, סיכמו שנפתלי בנט ידבר על כך עם השרה מרב מיכאלי, אך זו בוששת מלשוב בשל עניינים אישיים משפחתיים ואין מי שיקרא אותם לסדר וידאג כי יצביעו עם הקואליציה.

השניים אכן שוחחו אמש טלפונית ובנט הביע באוזניי מיכאלי דאגה מהמצב, אבל היא הבטיחה לו שהכל מטופל ומנוהל מרחוק וכי לא יהיו הפתעות.

מהנהלת מפלגת 'מרצ' פרסמו הערב הודעה רשמית בעניין: "הנהלת מרצ מגבה את חברות וחברי סיעת מרצ בכנסת להוציא את העלאת גיל הפרישה לנשים, הרפורמה בחקלאות והקמת רשות הרגולציה מחוק ההסדרים, או למצער לשנות אותן באופן שלא יפגע בציבורים מוחלשים בישראל, ובהסרה לא אחראית של פיקוח משרדי ממשלה על התחומים עליהם הם מופקדים".

עוד נכתב: "כמו כן קוראת ההנהלה לוודא שציבור הנכים יזכו לתנאים שיאפשרו להם להתקיים בכבוד. במידה ולא יגיעו נציגי מרצ לסיכום שיהיה מקובל עליהם עם האוצר, מגבה ההנהלה את חברות וחברי הכנסת לעשות כל פעולה שתידרש לרבות אי תמיכה בחוק ההסדרים".

לסיום הודיעו ב'מרצ': "מתוך מחוייבות לשלמות הקואליציה - הנהלת מרצ קוראת לחברי הסיעה להמשיך את ההדברות במטרה להגיע להסכמות".

ניצן הורוביץ תקציב המדינה ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד