כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
משקיעים בלימודים

חוק דיקטטורי, אך חשוב: הגבלת שעות מסך לקטינים

חוק חדש בסין מגביל את שעות המסך לקטינים. החוק מציג שיטת משטר דיקטטורית ואכזרית בה נוהגת סין כבר שנים כלפי אזרחיה

חוק דיקטטורי, אך חשוב: הגבלת שעות מסך לקטינים
אילוסטרציה צילום: pexels

בתחילת השבוע, הודיעה הממשלה הסינית על חוק חדש: מעתה קטינים מתחת לגיל 18 יורשו לשחק במשחקי מחשב בסופי שבוע בלבד. כשעה בכל יום, כשמדובר בסה"כ בשלוש שעות משחק בשבוע.

מטרת החוק היא לגרום לילדים בסין להשקיע יותר בלימודים ופחות להתעסק בגירויים חיצוניים הפוגעים בלמידתם, כגון משחקי מחשב. לכאורה, חוק מעולה, חוק אשר יגרום להצלחה מרובה בקרב בני הנוער, דור העתיד של סין.

אך לחוק יש גם צדדים אפלים, מעבר לפגיעה הקשה בזכויות הפרט של ילדי סין המונעת מהם לעשות כרצונם בזמנם הפנוי. במשך שנים ממשלת סין פועלת ומטילה סנקציות על בני הנוער בכדי לעודד תלמידים בסין להצליח בלימודים, וזאת בכדי לחזק את מעצמת סין ולגרום להשתלטות סינית ברחבי העולם.

ראיה למהלך זה, ניתן לראות ברעיון שהוצג בסין ב-2016, אשר לפיו, סין מתכוונת להקים רשת חשמל כלל-עולמית, אשר תפעל ע"י חיבור רשתות חשמל מקומיות ברחבי העולם, ובכך לייצר רשת גלובלית של אנרגיה. חוות חשמל סולאריות במקומות מדבריים יוכלו לספק חשמל למדינות ואזורים עם פחות שמש. וטורבינות רוח בקוטב הצפוני יעבירו חשמל למקומות אחרים שזקוקים לזה.

ולפי אותה התכנית, סין היא שתקים את אותה הרשת ותבנה אותה. ובכך; תוכל להגיע עם זרועותיה לכל מקום בעולם, ולאט לאט להשתלט עליו.

סין אינה מדינה דמוקרטית, ומעולם לא היתה כזו. סין היא מדינת דיקטטורית אשר בראשה עומד שי ג'ינפינג מהמפלגה הקומוניסטית הסינית. וכפי שכתבתי בתחילת דברי, זכויות אדם זה לא צד חזק בסין. סין העלימה במשך השנים האחרונות מליוני אויגורים (קבוצה אתנית של מוסלמים אשר מתגוררים בסין) ושלחה אותם למחנות עבודה, שם הם עוברים שטיפת מוח במטרה להופכם לאזרחים קומוניסטים נאמנים, ולזנוח את אמונתם באיסלם.

סין מדכאת את תושביה על בסיס יום-יומי, ועד שהעולם לא יגלה אכפתיות, ויפעל כנגד סין בנידון, המציאות לא תשתנה, ותושבי סין ימשיכו לסבול.

סין מסך מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד