י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המחקר הגדול בעולם

המסכות יעילות? 340,000 איש השתתפו בניסוי

מחקר בהשתתפות 340,000 איש על פני 600 כפרים בבנגלדש, מגלה כי מסיכות יעילות במניעת התפשטות קורונה. המחקר התבצע בצורה מיוחדת תוך הענקת תמריצים למשתתפים

המסכות יעילות? 340,000 איש השתתפו בניסוי
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחקר הגדול ביותר עד כה בדבר השאלה, האם מסכות יעילות לעצירת התפשטות נגיף הקורונה נערך בבנגלדש, בהשתתפות 340 אלף תושבים. ואכן אין הפתעות גדולות, המחקר מגלה כי המסכות מונעות בהחלט את התפשטות הנגיף. צוות מחקר מאוניברסיטת ייל היוקרתית, עבד עם גורמי בריאות מקומיים ב-600 כפרים בבנגלדש וזאת בכדי ליישם את המחקר המקיף.

באמצעות תמריצים חברתיים וכספיים, החוקרים שכנעו תושבי מאות כפרים לאמץ עטיית מסכות. עוד עלה מן המחקר כי מסכות כירורגיות במיוחד יכולות להפחית את ההדבקה ב-35 אחוז בקרב אנשים בני 60 ומעלה.

החוקרים, שמחקרם נמצא כרגע לבדיקת עמיתים נוספים שיחזקו את תוצאותיו, זיהו 1,000 כפרים ברחבי בנגלדש, הם צמצמו את הכפרים ל-600, ופיצלו את הכפרים לקבוצות בגודל שווה של 300. כך מדווח ה'דיילי מייל'. בסך הכל, יותר מ-340,000 איש היו חלק מהמחקר המאסיבי.

בקבוצה אחת החוקרים ופקידי בריאות עשו מאמצים לגרום לתושבים לעטות מסכות, השנייה הייתה קבוצת הביקורת, שבה לא נעשו מאמצים. מול כפר אחד, היה כפר מקביל בקבוצה השנייה שהיה דומה בכמות האוכלוסייה ואופן הצפיפות. וכך החוקרים עשו השוואה.

תמריצים חברתיים וכספיים שימשו למחקר. לכפרים מסוימים נאמר שהם יקבלו 190 דולר לנפש עבור פרויקט ציבורי אם הם ישיגו יותר מ-75 אחוזים עטיית מסכות. "אני חושב שזה צריך בעצם לסיים כל ויכוח מדעי האם מסכות יכולות להיות יעילות במלחמה בקורונה ברמת האוכלוסייה", אמר ג'ייסון אבלוק, חוקר וכלכלן מוביל ל'וושינגטון פוסט'. מסכות כירורגיות נחשבו ליעילות ביותר, ומפחיתות את הזיהום בקרב בני 60 ומעלה ב-35 אחוזים.

בנגלדש רשמה 1.5 מיליון נדבקים בקורונה, מהם 26,000 מתים, המדינה חיסנה כ-8% מכלל 163 מיליון תושביה עד כה.

בנגלדש מסכות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד