י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ריגוש מסוכן

חבר הקונגרס איים על הצוות וניסה להכניס עשרות אלפי דולרים

מרקוויין מולין, חבר קונגרס מממדינת אוקלהומה בארה"ב ניסה לבקש סיוע בהעברת סכום כסף עצום לטג'יקיסטן במטרה לשכור מסוק שיחלץ מספר אזרחים מאפגניסטן השכנה, אך בקשתו נדחתה | מולין זעם ואיים על השגריר ואנשי צוות השגרירות

חבר הקונגרס איים על הצוות וניסה להכניס עשרות אלפי דולרים
מרקוויין מולין צילום: באדיבות המצלם

שגריר ארה"ב בטג'יקיסטן קיבל שיחת טלפון מעוניינת ביום שני האחרון, על הקו היה מרקוויין מולין, חבר קונגרס מממדינת אוקלהומה בארה"ב ובקשה חריגה ודחופה בפיו. הוא זקוק לסיוע בהעברת סכום כסף עצום למדינה, ואמר כי הוא נוסע לאפגניסטן השכנה כדי להציל חמישה אזרחים אמריקאים, אישה וארבעת ילדיה שתקועים במדינה. שם הם תכננו לשכור מסוק לצורך החילוץ.

מולין אמר לשגרירות כי הוא מתכנן לטוס מטבליסי בירת גאורגיה לבירת טג'יקיסטן - דושאנבה, בשעות הקרובות וזקוק לעזרתו של הדיפלומט הבכיר. אך התשובה הייתה "לא".

פקידי השגרירות טענו למולין כי הם אינם יכולים לסייע לו להתגבר על חוקי טג'יקיסטן שמגבילה מזומנים בדרכו לביקור באחד המקומות המסוכנים ביותר על פני כדור הארץ. כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

מולין אשר זעם לשמע התגובה, סיפרו הפקידים, איים על שגריר ארה"ב ג'ון מארק פומרסהיים ועל צוות השגרירות ודרש לדעת את שמם של אנשי הצוות איתם שוחח. הפרק סימן את ניסיונו השני של חבר הקונגרס מולין, לנסוע לאפגניסטן, למרות הסביבה הביטחונית המסוכנת. אחרי שבשבוע שעבר נסע מולין ליוון וביקש ממשרד ההגנה אישור לביקור בקאבול, אך הפנטגון דחה את בקשתו של מולין, כך אמר גורם בממשל.

התנהגותו של מולין הדאיגה גורמים בכירים בארה"ב שאמרו כי הוא "התאמץ להתריס מול אזהרות ארה"ב על כניסה לאפגניסטן", הניסיון מגיע בעקבות נסיעה בלתי מורשית לאפגניסטן של חברי הקונגרס סת' מולטון, ופיטר מייגר בשבוע שעבר, שטסו לאפגניסטן כדי לראות במו עיניהם את מבצע החילוץ. הם שהו בשדה התעופה כמה שעות בלבד, וחזרו לארה"ב דרך קטאר.

אנשי משרדו של מולין לא הגיבו לבקשות תגובה רבות לפני פרסום הסיפור הזה. לאחר הפרסום פרסמה מרדית' בלאנפורד, הדוברת של מולין, הודעה, כי הוא "נמצא במקום בטוח לחלוטין" וכי "הוא ומשרדו ימשיכו לעשות כל שביכולתם להביא את כל האמריקאים מהמלחמה הביתה, אזור שהנשיא ביידן נטש". ביום רביעי בבוקר פרסם מולין תמונה שלו באינסטגרם ואמר כי הוא "נוסע הביתה", מבלי לציין היכן הוא נמצא.

"האם עזרנו להוציא את האמריקאים מאפגניסטן, כן", כתב. "האם המשימה נמשכת, כן. האם אני נעלמתי?, לא. האם לא הייתי זמין? קצת, כי זה לא היה בטוח להיות זמין, האם אני מאוכזב באופן קיצוני מאיך שהשארנו את האמריקאים מאחור, כן, וזה יהיה בלשון המעטה".

יצויין כי מולין עצמו לא שירת בצבא האמריקאי. והוא מבקר בולט את אופן יציאת ממשל ביידן מאפגניסטן.

טג'יקיסטן שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד