י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קריסת הכלכלה האפגנית

שעות רבות בתור רק כדי למשוך 200 דולר

אזרחים אפגנים עמדו בחוץ במשך שעות כדי למשוך עד 200 דולר, לאחר שהטליבאן כפה על הבנקים לתת עד 200 דולר לכל אדם במשיכה שבועית

שעות רבות בתור רק כדי למשוך 200 דולר
שוק באפגניסטאן צילום: Pixabay

לאחר שהחיילים האמריקאים נסוגו מהמדינה, נצפו אפגנים בתור במשך שעות מחוץ לבנקים בקאבול. הבנקים שנסגרו ברגע שהטליבאן השתלט על קאבול קיבלו פקודה לפתוח מחדש בניסיון להניע את כלכלת אפגניסטן.

אבל הטליבאן אוכף מגבלות שבועיות, ואלפים מתמודדים עם שעות המתנה בתור רק כדי לקבל 200 דולר.

בעוד אפגנים רבים חוששים מהחיים תחת הטליבאן, יש הטוענים שהם מודאגים יותר מקריסה כלכלית אפשרית. אפגנים רבים, ובעיקר עובדי מדינה, טוענים שלא קיבלו שכר מזה חודשים ואחרים טוענים כי שכרם הופחת בכ-75 % בגלל שלטון הטליבאן החדש.

המטבע המקומי מאבד מערכו והאינפלציה עולה מאז שהטליבאן השתלט על המדינה ב-15 באוגוסט. "הכל יקר עכשיו, המחירים עולים מדי יום", אמר תושב קאבול לסוכנות הידיעות רויטרס, הוא אמר כי עגבניות שעלו 50 לירות מקומיות יום קודם לכן, נמכרות ב-80 לירות.

ספק אחד שנשאר בעילום שם אמר: "לפני שבועיים אנשים קנו אבל המצב עכשיו לא טוב ואף אחד לא קונה. הכסף של אנשים תקוע בבנקים ולאף אחד אין כסף לקנות כלום", אדם שניהל חנות לחומרי בניין במשך 11 שנים, אמר לסוכנות הידיעות AP כי אין לו לקוח אחד מאז שהגיע הטליבאן. "הבנקים סגורים. כל האנשים שיש להם כסף בורחים מהמדינה הזו", אמר. "אף אחד לא מביא לכאן כסף".

הנסיגה מאפגניסטן טאליבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד