י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרפיסות של ביידן

הטאליבן העביר לאיראן ציוד צבאי אמריקאי שנותר באפגניסטן

דיווחים ותיעוד ברשתות החברתיות שהתקבלו מאיראן מצביעים על כך שטנקים וכלי רכב צבאיים שהיו שייכים לצבא האפגני נראו בטהראן ובאזורים אחרים באיראן

הטאליבן העביר לאיראן ציוד צבאי אמריקאי שנותר באפגניסטן
שלל נשק שאסף הטאליבן מבסיס צבא אפגניסטן צילום: צילום מסך

האמריקאים השאירו באפגניסטן ציוד צבאי בשווי של 85 מיליארד דולר, חלק ממנו כמו משוריינים הועברו מהחלקים המזרחיים של המדינה לעבר טהראן.

המהלך לא מפתיע, לאחר שאיראן הבטיחה לחדש את משלוחי הדלק לאפגניסטן בשבוע שעבר, דבר שהטליבאן חייב כדי למנוע קריסה במשק. טהראן אימצה עמדה ידידותית כלפי הטליבאן, בניגוד ליחסי העבר שהתאפיינו במתיחות.

גורמים רשמיים באיראן טרם הגיבו לידיעה. עם זאת, אם איראן תחתם עסקה עם הטליבאן לקבלת חלק מהציוד הצבאי האמריקאי שניתן לצבא האפגני שנשאר מאחור לאחר עזיבת ארה"ב, היא תנופף עם ניצחון גדול מול ארצות הברית.

הדיווחים שהתקבלו לא אומתו כאמור על ידי אף גורם רשמי, ואין מידע על סוג וכמות הציוד שנמסר לאיראן. אך על פי התיעודים ברשתות החברתיות, נראה כי איראן עשתה עסקה טובה.

לא ברור בדיוק כמה מלאי צבאי יש בידי הטליבאן. חיל האוויר האפגני החזיק 167 מטוסים, כולל מסוקים בסוף יוני, כך לפי המנהל הכללי האמריקאי לשיקום אפגניסטן (SIGAR), לפני נפילת קאבול אוזבקיסטן הודיעה כי חיילים אפגנים נמלטו למדינה עם 22 מטוסים צבאיים ו-24 מסוקים. כך שהטאליבן נשאר על כ-120 מטוסים ומסוקים, חלקם יצאו מכלל פעולה לאחר שהאמריקאים חיבלו בהם בכוונה תחילה.

איראן טאליבן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד