י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא צפה מראש

שיחה שהודלפה: ביידן לחץ על הנשיא האפגני לשקר לעולם

הנשיא ביידן הדגיש את הצורך בשינוי "התפיסה" של התקדמות הטליבאן באפגניסטן, "בין אם זה נכון ובין אם לא", במהלך שיחת טלפון עם נשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני פחות מארבעה שבועות לפני קריסת קאבול, כך על פי דיווח חדש 

שיחה שהודלפה: ביידן לחץ על הנשיא האפגני לשקר לעולם
ביידן משוחח עם אנשיו לגבי אפגניסטן צילום: הבית הלבן

שיחה שהודלפה: ביידן לחץ על הנשיא האפגני לשקר לעולם ולשנות את "התפיסה" לגבי התקדמות הטליבאן. על פי תמלול שיחת טלפון ב-23 ביולי שנבדקה ואומתה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, ביידן לא צפה את ההתקדמות המהירה של הטליבאן ברחבי אפגניסטן, שהסתיימה בהסתערות על קאבול ב-15 באוגוסט, אז גאני נמלט מארמון הנשיאות. במקום זאת, ביידן התמקד בחלק ניכר מהשיחה בת 14 הדקות בבעיית ה"תפיסה" של ממשלת אפגניסטן, כך דיווחה רויטרס.

"אני לא צריך לספר לך את התפיסה ברחבי העולם ובחלקים של אפגניסטן, ואני מאמין שהדברים לא הולכים טוב מבחינת המאבק בטליבאן", אמר ביידן. "ויש צורך, בין אם זה נכון או לא, להקרין תמונה אחרת".

סוכנות הידיעות רויטרס בדקה את תמליל שיחת הטלפון, כדי לאמת את השיחה. החומרים נמסרו בעילום שם על ידי גורם שאינו מורשה להפיץ אותו".

על פי הדיווח, ביידן שיבח את הכוחות החמושים האפגנים ואמר, "ברור שיש לך את הצבא הטוב ביותר". "יש לך 300,000 כוחות חמושים מול 70-80,000 טאליבנים, וברור שהם מסוגלים להילחם טוב", אמר ביידן לגאני בשיחת הטלפון של 14 דקות. "אנחנו נמשיך להילחם קשה, דיפלומטית, פוליטית, כלכלית, כדי לוודא שממשלתך לא רק תשרוד אלא תתקיים ותגדל", אמר ביידן. אך לבסוף גאני נמלט לאיחוד האמירויות, ואפגניסטן נפלה כפרי בשל לידי הטאליבן.

ג'ו ביידן הנסיגה מאפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד