כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הכירו את הצד האפל של הרשתות החברתיות

רבים דרשו כי ברשת הפייסבוק יתווסף גם כפתור "לא אהבתי" לצד כפתור ה"אהבתי" - צוקרברג מסרב • רשת חדשה תאפשר לנו "לשתף דברים שאנחנו לא אוהבים אם אנשים שאנחנו אוהבים"

  • א' ניסן התשע"ג
אפשר גם לא לאהוב ברשת.
אפשר גם לא לאהוב ברשת.

הרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו על העולם ושינו את האופן שבו אנחנו מתקשרים אחד עם השני ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר זה קל ופשוט להגיב לכל החברים שלכם במהלך היום מבלי לקום מהכורסה, ואם לא בא לכם להרחיב במילים, תמיד אפשר ללחוץ על כפתור ה-"לייק" וחברים שלכם יהיו מרוצים.

איפה מתחילה הבעיה? שלכפתור הלייק הזה אין יישום מקביל שמציין שאתם לא אוהבים משהו. וביננו? לא ממש חסרים דברים שאנחנו ממש לא אוהבים לראות בפיד הפייסבוק שלנו.

היעדר כפתור שמציין שלא אהבתם משהו, או במילים אחרות כפתור Dislike, אמנם גורם לפייסבוק להראות כמקום חיובי יותר, אך הוא למעשה מתעלם מתכונת אופי אנושית אשר קיימת אצל כולם, ובפרט אצל הישראלים: הצורך להתלונן. וכך, פוסטים רבים בפייסבוק שכל מטרתם היא להתלונן על מגוון נושאים רחב, כגון שעמום בעבודה, פקקים בכביש, קושי בלימודים, המצב הפוליטי וכו', לא מאפשרים לכם להגיב ולהזדהות עם המצב, מבלי להרחיב במילים או פשוט לכתוב "תכלס".

ג'ייק באנקס מצא פתרון משלו לבעיה הזו; הוא החליט להקים רשת חברתית חדשה שנקראת "Hater", שבה יכולים אנשים לפרסם תמונות של דברים שהם לא אוהבים, למשל אוכל מקולקל או תור ארוך מדי במשרד ממשלתי. ב-Hater ישנן שתי דרכים להגיב על תמונה - או באמצעות מילים או בעזרת הכפתור "Hate":

אפליקציית הרשת החברתית החדשה עלתה לאפסטור ביום שישי האחרון, במהלך פסטיבל "SXSW" המתוקשר שמתקיים באוסטין, טקסס. Hater אמנם עוד בחיתוליה אך ניתן לראות כי תמונות רבות כבר עלו לאוויר. "אתה משתף דברים שאתה שונא עם האנשים שאתה אוהב", מסביר באנקס ומוסיף כי "זה בעיקרון כמו שירות אינסטגרם לכל הדברים שאתה שונא".

הרעיון של כפתור ה-Dislike אינו חדש, ואנשים רבים כבר קראו לצרף אותו לצידו של כפתור ה-Like, אך בפייסבוק מסרבים בעקביות לעשות זאת. מארק צוקרברג אולי חושב שהוא גורם לאנשים להיות חיוביים יותר, אך למעשה הוא מונע מהם את האפשרות להשתמש בפייסבוק ככלי מחאתי על דברים שמציקים להם, בכדי שיוכלו לשנותם או לשפרם.

אם באנקס יידע איך לסגל את הפונקציה המחאתית לרשת החברתית שלו, הוא עשוי להצליח ביצירת כלי חשוב ובעל עוצמה בידי המשתמש כנגד גופים גדולים, למשל כמו המאבק של נתן ברנד כנגד חברת סלקום. זה יעזור ל-Hater לבסס את מעמדה בתוך שוק הרשתות החברתיות רווי המתחרים, ולתעל את ה"שנאה" למקומות חיוביים יותר.

האפליקציה כרגע זמינה רק לאייפון, אך באנקס טוען שגרסה לאנדרואיד כבר נמצאת בשלבי פיתוח, והיא עתידה לצאת בחודשים הקרובים.

רשתות חברתיות לא אהבתי כפתור לייק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד