י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת ההצבעה

לאחר האיומים: הסכמות בין האוצר לח"כיות על מתווה חדש

שעות אחרונות לפני ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק ההסדרים והתקציב, הושגו הסמכות על מתווה גיל הפרישה ועל הוצאת רפורמת החקלאות מחוק ההסדרים | הרפורמה שעדיין במחלקות היא הרגולציה

לאחר האיומים: הסכמות בין האוצר לח"כיות על מתווה חדש
אביגדור ליברמן צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר איומים על שיפילו את כל חוק ההסדרים, הבוקר (חמישי) הגיעו להסכמות חברי הכנסת בקואליציה ומשרד האוצר לגבי שני רפורמות בחוק ההסדרים.

חברי הכנסת בקואליציה, בעיקר ממפלגות 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ', הגיעו להסמכות עם משרד האוצר לגבי רפורמת החקלאות ומתווה להעלאת גיל הפרישה לנשים, לאחר שהראשונים איימו להצביע נגד כל חוק ההסדרים.

הפשרה שהושגה סביב רפורמת החקלאות היא שהרפורמה על חוק ההטלה תצא מחוק ההסדרים. התמיכות שקשורות לפיצוי החקלאים בתחום הפירות והירקות יישארו בתקציב, אבל הדיונים על הרפורמה יימשכו.

"גאה לבשר: הצלחנו", מסר יו"ר סיעת 'העבודה' רם שפע. "לאחר מאבק עיקש שהובלתי עם שותפים רבים, מסיעתי המדהימה ומסיעות נוספות, הרפורמה בחקלאות תידון מחוץ לחוק ההסדרים ותקבל את היחס הרציני הראוי לנושא כה כבד".

"ככה עובדת קואליציה שמכירה בשונות האידאולוגית שבתוכה ופועלת בשיתוף פעולה מתוך דאגה אמיתית לציבור" הוסיף.

במסגרת ההסכמה על מתווה גיל הפרישה תורחב משמעותית רשת הביטחון החברתית בסך של מאות מיליוני שקלים, לרבות מענקים ייחודיים לנשים מוחלשות בגילאים מבוגרים, על מנת לצמצם את ההשפעות האפשריות כחלק מהמהלך.

הרפורמה שבקואליציה עדיין לא הגיעו לגביה להסכמות היא רפורמת הרגולציה. בעוד בעיקר ב'מרצ' מתעקשים לשנותה, הסגן במשרד ראש הממשלה אביר קארה נלחם שתישאר כפי שהיא. כרגע אין הסכמות.

משרד האוצר חוק ההסדרים רפורמת החקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד