י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"כמו מלחמה עקובה מדם"

ההתרעה החמורה של הרופאים: "הצוותים קורסים - חולים משלמים בחייהם"

רופאים בפוסט-טראומה, מטפלים בלתי מיומנים ותחושה של "טיפול בפיגוע המוני" | היקף המאושפזים הגבוה מביא לפגיעה באיכות הטיפול - וחלקם נאלצים לשלם את המחיר הקשה ביותר | מבקר ביה"ח וולפסון: "עלולים להגיע לאי-ספיקה".

ההתרעה החמורה של הרופאים: "הצוותים קורסים - חולים משלמים בחייהם"
מתחם בדיקות קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אף שמרבית מנהלי בתי החולים בארץ שומרים על דממה בקשר לאיכות הטיפול בחולי הקורונה, הולכות ומתגברות אזהרות חמורות והתראות קשות של רופאים בכירים בבתי החולים הציבוריים בישראל שאיכות הטיפול בחולים קשה מידרדרת. כך מפרסם הבוקר רן רזניק ב'ישראל היום'.

על פי רופאים בכירים, רמת הטיפול בחולי קורונה הולכת ויורדת, עד כדי כך שבחלק מבתי החולים המצב הוא כבר של אי־ספיקה קשה לנוכח שחיקת הצוותים הרפואיים, שלא מצליחים לתת טיפול רפואי הולם לחולי קורונה. על פי נתוני משרד הבריאות, מאושפזים בבתי החולים בארץ כ-700 חולי קורונה קשה, מתוכם 211 במצב קריטי ו-145 מונשמים, וזאת כאשר השבוע התריע מבקר המדינה בדו"ח על הקורונה כי קיים מחסור בכוח אדם רפואי וסיעודי מומחה ומיומן בטיפול נמרץ ובהנשמה, וכי חסרות בישראל מיטות טיפול נמרץ רבות מאוד.

מנהל מחלקה באחד מבתי החולים הממשלתיים הגדולים בארץ אמר כי: "יש אחיות ורופאים לא מיומנים שלא יודעים לטפל בחולים קשה, ולחלקם אין בכלל מושג מה לעשות בלילה עם החולים, ועל זה משלמים חולים בחייהם וגם הרופאים נשחקים מאוד. חלק מהצוותים בחלק לא מסוגלים להתמודד עם המצבים הקשים, ולא יודעים להתמודד עם חולים מונשמים. זו גם סכנת נפשות לחולים, וגם הרופאים יוצאים מהתורנויות שבורים ומרוסקים לגמרי".

לדברי מנהל המחלקה, "השבוע רופא סיפר לי שהוא נכנס בלילה לקיפאון בזמן התורנות, כשראה איך הצוות הרופאים והאחיות לא יודע לטפל בחולים. יש רופאים שנשארו בפוסט־טראומה כי התמודדו עם מוות של חולים רבים באותו לילה. באחד הלילות היו כמעט עשרה חולים שנפטרו, והדבר נשאר אצלם כמו טראומה במלחמה עקובה מדם. העומס במחלקות הקורונה הוא עצום, וכשהנהלות בתי החולים מציבות רופאים ואחיות שלא יודעים לטפל בחולים קשה, המשמעות היא קטסטרופלית. כל זה קורה כשהציבור בכלל לא יודע על זה ומנהלי בתי החולים משדרים עסקים כרגיל וש'הכל בסדר'".

קורונה בתי חולים קריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד