כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

טרנד במגזר החרדי: הזרקות בוטוקס

טרנד הבוטוקס שוטף את העולם, וגם בישראל יש ביקוש רב לטיפולי ההזרקה של חומרי מילוי נפוצים להחלקת קמטים ולשיפור המראה. בשנים האחרונות הטרנד הגיע גם למגזר החרדי וניתן לראות נשים המגיעות למרפאות האסתטיקה כדי לעבור הזרקות בוטוקס, כמובן במרפאות המציעות חדרים נפרדים, צוות המורכב מנשים ובמקומות דיסקרטיים. אם רציתם לדעת מה קורה במגזר החרדי מבחינת טיפולי אסתטיקה וכיצד נראים טיפולי ההזרקה אצל נשים חרדיות – המשיכו לקרוא את הכתבה שהכנו עבורכם

טרנד במגזר החרדי: הזרקות בוטוקס
הזרקות צילום: unsplash

טרנד הניתוחים והטיפולים האסתטיים הגיע למגזר החרדי – באישור הרבנים

טיפולי הזרקות בוטוקס שינו את העולם, הטיפולים החלו כבר לפני כחמישים שנים, נחשב לחומר איכותי ובטוח לשימוש. הבוטוקס מאושר על ידי ה-FDA וכל ארגוני הבריאות החשובים והמובילים, ובהם גם משרד הבריאות בישראל. בעשור האחרון גבר הביקוש לטיפולי ההזרקה של חומרים להחלקת קמטים ולמילוי ולהשבת נפח לאזורים שונים בפנים. 

בוטוקס הוא רעלן הגורם לשיתוק שרירי ההבעה בפנים, הוא משמש להחלקת קמטים בעיקר בשליש העליון של הפנים, ולאחר ההזרקה נהנים ממראה צעיר ורענן ומשיפור במראה הכללי. בשנים האחרונות המגזר החרדי עבר מהפכה של ממש ביחס שלו לטיפולי אסתטיקה, ולאחר שרבנים מובילים הבינו כי יש טיפולים המאפשרים לנשים הצעירות למצוא שידוך הולם, למשל ניתוח אף וניתוחי פלסטיקה לתיקון עיוותים מולדים, א-סימטריה וכדומה, גם הבוטוקס זכה לאישור מהרבנים.

לפני שהרבנים אישרו טיפולים וניתוחי פלסטיים, לא מעט חרדיות פנו לרופאות מהמגזר כדי לקבל ייעוץ וסיוע לטיפולים המאפשרים לבנות למצוא שידוך טוב. עם הזמן, נשים דתיות וחרדיות הבינו מהו הפוטנציאל של הטיפולים האסתטיים והן החלו להפקיד את גופן לסכין המנתחים, בעיקר בסתר. התופעה הלכה והתפשטה במגזר החרדי ולרבנים למעשה לא נותרה ברירה והם הבינו כי עדיף לאשר טיפולים המסייעים לנשים וכך החרדיות יכולות לעבור טיפולים וניתוחים במרפאות מומחים ולא להסתכן בטיפול לא מקצועי וללא השגחה רפואית.

אילו טיפולים נפוצים במגזר החרדי?

טיפולי האסתטיקה הנפוצים ביותר בקרב נשים מהמגזר החרדי הם ניתוח להגדלת או להקטנת חזה, ניתוח לשחזור החזה לנשים שעברו כריתה עקב סרטן שד, שאיבת שומן, ניתוחי אף, מתיחת בטן, הסרת שיער בלייזר, מתיחת פנים וצוואר, תיקון ועיצוב לסת, עיבוי ותיקון שפתיים, ניתוחי עפעפיים וכמובן הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית.

הטרנד כבש במהרה את נשות המגזר החרדי, בשנים האחרונות נפתחו מכונים בערים החרדיות כמו בני ברק, בשכונות שונות בירושלים ועוד. יש לציין כי הזרקות מהירות ואין צורך בהחלמה, לא ניתן לראות סימנים לטיפול, אך את התוצאות אפשר לראות מיד, ואם תסתובבו בערים ובשכונות בהן מתגוררים חרדים תמצאו עוד ועוד נשים חרדיות מטופחות, לא רק צעירות, אלא גם מבוגרות.

כיצד הרבנים מתייחסים לתופעה?

נשים חרדיות מתייעצות עם הרב לגבי נושאים שונים, כולל טיפולים אסתטיים כמו הזרקות בוטוקס. הרבנים בוחנים את הנושא ורבים מהם מאשרים לנשים את הטיפול כדי לסייע להן במצוקתן, בעיקר אם הטיפול יכול לסייע לאישה למצוא שידוך טוב, לתקן עיוותים מולדים, לחזק את הדימוי העצמי ועוד. יש רבנים המאשרים לנשים לעבור טיפולים אסתטיים רק על ידי צוות נשי, אך לאחרונה הם מאשרים לנשים לעבור ניתוחים גם על ידי רופאים גברים מאחר והרופא הוא גורם סמכותי ותפקידו להציל חיים.

כיצד הקהילה החרדית מקבלת נשים שעברו טיפולי אסתטיקה?

כיום יש פתיחות בחברה החרדית לגבי טיפולי אסתטיקה, וניתן לראות נשים חרדיות בכל הגילים המודעות למראן ודואגות לטיפוח עורן ומראן הכללי. בתחילת הדרך הנשים נאלצו להסתיר את הניתוח אך כיום הן יכולות לדבר על טיפול עם הזרקת בוטוקס באופן חופשי ובלי לחשוש  מתגובות לא הולמות.

חשוב לציין כי יש מגוון טיפולי בוטוקס המתאימים נשים מהמגזר החרדי. הטיפולים הנפוצים הם הזרקת בוטוקס בצדי הפה להרמת זוויות, החלקת קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים, העלמת קמטי חיוך מסביב לעיניים ובצוואר להחלקת קמטים, יישור גבות והזרקת חומר מילוי בעפעפיים התחתונים לטיפול בשקיות מתחת לעיניים. 

בוטוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד