ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מעבירין את רוע הגזירה

"היקף עצום של חרדים רעבים": העצה של ראשי בית התבשיל

עצה פלאית לשנה טובה נותן לנו התנא הקדוש רבי יוחנן • על ידי תרומה לנזקקי 'בית התבשיל' תזכו לברכה הבדוקה והמסוגלת ביותר

"היקף עצום של חרדים רעבים": העצה של ראשי בית התבשיל
מאכילים יהודים רעבים צילום: מתוך אתר בית התבשיל

ה'סליחות' כבר בעיצומן, הימים הנוראים בפתח, ראש השנה ויום הכיפורים ממשמשים ובאים ואתה, כמו כל יהודי מחפש בימים אלו כל דרך, כל עצה טובה, שתמתיק את גזר דינך, שתבטיח בעז"ה לך ולמשפחתך שנה טובה ומאושרת.

עצה פלאית לשנה טובה נותן לנו התנא הקדוש רבי יוחנן (סנהדרין קג.) בדבריו: "גדולה לגימה שמעלמת עיניים מן הרשעים", מסביר רש"י, "לגימה – אכילה שמאכילים לאורחים". ומה הכוונה 'מעלמת עיניים מן הרשעים'?

לחצו כאן כדי לדאוג לאוכל חם עבור הנזקקים ותזכו בסגולות המיוחדות>>>

על כך כותב רש"י את המילים שמצמררות כל יהודי בעל לב, במיוחד בימים אלו, כשעתיד השנה הבאה מונח על כף המאזניים, וזה לשונו: "מעלמת מעיני המקום שלא להביט ברשעו לשלם לו כדרכו הרעה, אלא עושה כאילו אינו רואה במעשיו"...

הגמרא מגלה לנו סוד כמוס, ישנו 'סניגור' פלאים שבכוחו לפתוח את כל שערי הרחמים והוא: להשביע את רעבונם של יהודים, להעניק ליהודי רעב אוכל מוכן לסעודה, כזה שאינו צריך לטרוח, לקנות ולהכין, אלא מנה מוכנה ומבושלת.

הרי כל יהודי מבקש ומתחנן לפני הקב"ה בימים אלו  'אבינו מלכנו, מחה והעבר פשעינו מנגד עיניך', וכאן, בדברי הגמרא, ניתנת לנו עצה פלאית כיצד לזכות בכך: להאכיל יהודים רעבים. זוהי הסגולה העצומה שאף קטגור לא יכול לעמוד בפניה.

ומכאן, עם המבט הזה, עוברים אנו אל המטבח המרכזי של 'בית התבשיל' שם, בשעות אלו נשלמת ההיערכות הגדולה לקראת תקופת החגים הבעל"ט, כשצוות ענק של פעילים מסורים עמל על הכנתם של אלפי מנות חגיגיות מושקעות, ברמה קולינרית גבוהה, ארוזות למשלוח ישיר לבתי הנזקקים בצורה מכובדת ודיסקרטית, לצד המנות שיוגשו בחדרי האוכל המרכזיים של בית התבשיל במהלך החגים הבעל"ט.

המנות האלו, הסעודות החמות והטעימות שמוכנות ונארזות במסירות ובאהבה עבור משפחות שלמות, הורים וילדים רעבים, הם הם ה'סניגורים' הגדולים ביותר, ממליצי היושר הנשגבים בבית דין של מעלה לטובת תורמי ושותפי בית התבשיל, המסירים את חרפת הרעב מעל אחים יהודים, בניו של הקב"ה.

וכך כותבים גדולי ישראל שליט"א וזצוק"ל במכתבם לטובת מגבית הימים הנוראים של 'בית התבשיל':

"באנו בזאת בקריאת קודש בפרוס עלינו השנה החדשה ואנו מזומנים לימי הדין הנעלים כאשר כל חפצינו ומגמתינו בזכויות ובהסרת מקטרגים מעלינו ומעל כל עם הקודש.

"בעת רצון זו נפנה אליכם בקריאת חובה להושיט יד לרעבים ע"י תרומה הגונה למפעל החסד 'בית התבשיל' אשר עושים כל מעשיהם בשליחות הציבור ומקיימים את הכתוב "הלא פרוס לרעב לחמך, ועניים מרודים תביא בית" בהידור ובדרך כבוד הראויה ביותר.

"ובדקנו באופן אישי העניינים של המפעל הנשגב וראינו שדבר גדול מאד הם עושים בכל יום ובכל מועד, ואין ספק שזה עמוד החסד בארץ ישראל וזכות זו מגין, וראויים הם מאד לתמיכה, והיא הצדקה המושלמת וסניגור גדול לזכות בדין, כדי שלא ישאר אף יהודי בישראל בחרפת רעב"

לפני כשנתיים, בערב ראש השנה תש"פ, עורר רעש גדול מכתבו הנדיר בחתימת יד קדשו של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א למען 'בית התבשיל', שמילותיו אינן מותירות אף לב יהודי בשוויון נפש ומדברות בעד עצמן, הנה הוא במלואו:

"הנה נתברכה עירנו במפעל החסד הגדול בית התבשיל אשר שולח סעודות לאלפי משפחות רעבות והוא מגן על כל תושבי עירנו, וזכות עצומה ליום הדין להיות שותף במפעל קדוש זה להאכיל אלפי נפשות רעבים בפרט בימים הקדושים אשר כל אחד מחפש זכויות, וכל התורמים להם יתברכו בשנה טובה ומתוקה ונחת מהצאצאים ולא ידעו מחסור כל ימיהם (חי"ק)".

ערב יום הרת עולם בו נקבע גזר דינו של כל אחד מעמנו, פונה ארגון 'בית התבשיל' בקריאה אישית ונרגשת לכל יהודי: "פתח ליבך, עזור נא להביא לאלפי בתים ומשפחות את שמחת החג, כדי שלא יישבו חס וחלילה עטופים ברעב, לפני שולחן ריק ומזעזע בעליבותו, בעיצומו של חג.

ובזכות מצוה גדולה זו תרכוש לעצמך 'פרקליט' ומליץ יושר עתיר זכויות ליום הדין, ותזכה להיכתב ותחתם בעז"ה לשנה טובה ומבורכת".

לחצו כאן כדי לדאוג לאוכל חם עבור הנזקקים ותזכו בסגולות המיוחדות>>>

בית התבשיל עמותת נזקקים אוכל לחג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד