י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רפורמת הכשרות

עימות בוועדה: "לאן עוד תובילו את המדינה?" • צפו

במהלך הדיון בוועדת הכנסת, חבר הכנסת אבי מעוז מ'הציונות הדתית' קרא לקואליציה להוציא את רפורמת הכשרות מחוץ לחוק ההסדרים: "אתם מובילים אותנו למצב שבו המדינה מאבדת את הזהות היהודית" | יו"ר סיעת 'ימינה' ניר אורבך: "עליתם על עצים שקשה לכם לרדת מהם"

עימות בוועדה: "לאן עוד תובילו את המדינה?" • צפו
ניר אורבך//אבי מעוז צילום: פלאש90

בצל המתח במשכן לקראת ההצבעה על התקציב, היום (חמישי) חבר הכנסת אבי מעוז מהאופוזיציה וחבר הכנסת ניר אורבך מהקואליציה התעמתו סביב רפורמת הכשרות.

מעוז קרא בוועדת הכנסת להוציא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים, בעקבות מכתבה של היועצת המשפטית של הכנסת לחברי הכנסת. אורבך, יו"ר הוועדה קרא לו ולשאר חברי האופוזיציה להתחיל לעבוד בעבודה בכנסת.

"כולכם באופן הכרתי מלא בעיניים פקוחות ואתם מובילים אותנו למצב שבו מדינת ישראל מאבדת את הזהות היהודית שלה והופכת להיות מדינת כל אזרחיה", האשים. "קוראים לזה בהנדסת תודעה - הכלה".

מעוז פנה לאורך: "ניר, אני קורא לך, תתעוררו, תוציאו את מהפכת הכשרות מחוק ההסדרים, היא לא שייכת לשם. אתם רוצים לתקן? קדימה, בואו נתקן, אבל לא בחסות חוק ההסדרים".

"אלא בהצעת חוק נפרדת, כי חוק זה יש לו השלכות נרחבות על הרבנות הראשית ועל סמכותה, ועל רבני הערים. לאן עוד תובילו את המדינה?" תהה.

אורבך השיב: "מי שמהנדס את בתודעה הוא אתם. עליתם על עצים שקשה לכם לרדת מהם תתחילו לעבוד בעבודה הפרלמנטרית שלכם".

הרבנות הראשית כשרות אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד