ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ההישגים והתוכניות

משה ליאון בראיון חג: "לא עוסק בבחירות - תהיה תמיכה מקיר לקיר"

במלאת חצי קדנציה לבחירות הכי מדוברות בירושלים, משה ליאון מתרווח בכיסאו בספרא וממשיך בתוכניות לקידום עיר הקודש והמקדש, איך נערכו לשמיטה? מה התכוניות לגבי השכונות המעורבות?; האם הציבור החסידי יתמוך בו הפעם?; ממי הוא מבקש סליחה? ומה שונה הקדנציה שלו משל ניר ברקת?

משה ליאון בראיון חג: "לא עוסק בבחירות - תהיה תמיכה מקיר לקיר"
משה ליאון בראיון לבחדרי חרדים צילום: ישי ירושלמי

אחרי השקעה של מאות מיליונים למגזר החרדי, הקמת בתי כנסת ובתי מדרש, בניית מאות כיתות למגזר, והפקת אירועי ענק ייעודיים, משה ליאון מתיישב מול משה ויסברג ומסכם.

ערב ראש השנה תשפ"ב והקומה השישית בכיכר ספרא רוחשת מתמיד, לשכתו של ראש העיר משה ליאון בעבודה ללא הפסק, האיש שעמל ביזע רב להגיע לקומה נדמה כמי שלקח את התפקיד בשיא הרצינות ואינו חושב על הבחירות בעוד שנתיים.

בסיומה של כמעט חצי קדנציה ישבנו לשיחה עם ראש העיר לשמוע על ההישגים והתכוניות לעתיד וכמובן בשאלה שמעסיקה את כולם השכונות המעורבות בבירה.

איך אתה מסכם חצי קדנציה? מה הם ההישגים שלך עד כה?

"אני לא בסיכום קדנציה. אני חושב שזה מוקדם מדי לדבר על הישגים, אבל באופן עקרוני אני מטפל בכמה נושאים שביום-יום הם חשובים לנו ביותר. הראשון, זה בנייה בפיתוח. אני עושה כל מאמץ לבנות כמה שיותר בעיר. אם אנחנו מדברים על קו הרכבת הקלה, מדרכות, כבישים משובשים. על כל זה אנחנו עובדים במלוא הקצב, בתקציב של מאות מיליוני שקלים לשנה".

"בנוסף לכך אנחנו גם פועלים לבנות כמה שיותר דירות, אבל זה תהליך. חלק מהדירות כבר נראה בשנתיים-שלוש הקרובות, אבל בהחלט, מספר הדירות המתוכננות שלנו עולה בקצב בלתי רגיל. כמובן שבשוטף יש לנו את הנושא של הניקיון, העיר נקייה, העיר מעולם לא הייתה נקייה יותר ממה שהיא עכשיו. וגם הגינות, הכיכרות, העיר ירושלים מראה את יופייה המיוחד".

יש דברים שאתה מתחרט עליהם שלא עשית? מה ההבדל בין הקדנציה שלך לבין הקדנציה של ראש העיר הקודם ניר ברקת?

"אני ממש לא נמצא כרגע בנקודה שאני משווה בין הקדנציה שלי לבין הקדנציה של ניר ברקת. זה התושבים, אולי הם צריכים לעשות את החשבון הזה. כל אחד עם סדרי העדיפויות שלו, כל תקופה עם סדרי העדיפויות שלה. אבל אני בהחלט גאה על כל מה שהספקתי לעשות, בעזרת השם, בשלוש שנים האחרונות".

הציבור החרדי עסוק מאוד בנושא "השכונות המעורבות", נושא שהוא קצת כאוב ושינן טענות על מחסור בבתי כנסת ובצרכים אחרים.

"אני חושב שמה שאני עשיתי בשכונות המעורבות בשלוש שנים האחרונות – לא עשו אלו שלפניי. צריך להבין דבר אחד, שקודם כל, בשכונות המעורבות קיים מחסור בקרקעות פנויות, מחסור במבנים. אנחנו עושים הכול על מנת לנסות להשלים את המחסור הזה, וברוך השם, אנחנו מצליחים, בשכונת 'רמות' יש מהפכה בנושא של בתי הספר, הכיתות שחסרות. בקרית יובל אנחנו די פותרים את המחסור. עם כל שנה שעוברת אנחנו מוסיפים עוד ועוד עשרות כיתות וגנים. ובהחלט, אנחנו עולים מעלה".

יש כאן מהפכה בנושא השמיטה, יותר מאשר בערים אחרות. תספר לנו קצת איך זה עובד מבחינת העירייה?

*אני משווה את שנת השמיטה, ל'ערב שבת ושבת'; אנחנו כרגע ממש לפני 'הדלקת נרות' (מבחינת שנת השמיטה. מ.ו.). עוד מעט מסתיימת ההכנה לשנת השמיטה. אבל אנחנו מתכוננים לכך שנה שלימה. במשך כל השנה, עובדי ומנהלי עיריית ירושלים למדו את נושא השמיטה, יודעים מה מותר, מה אסור, מה צריך לעשות לפני תחילת שנת השמיטה, כל הנטיעות למיניהם"

ליאון מספר על הפרויקט וההיערכות: "ואנחנו שתלנו כ-5,000 עצים במהלך השנה האחרונה. זאת, על מנת ששנת השמיטה תהיה באמת שבת לה', ולא ניטע שם וגם לא נשתול פרחים או עצים, ונשמור על השמיטה מאוד יפה. כמו שבערב שבת טורחים לשבת, כך גם כאן, טרחנו הרבה כל השנה, כדי לנטוע בכמה שיותר מקומות. תסתכל בכניסה לירושלים, כביש אחד, יש שם קיר ירוק, ממש מיוחד במינו. עובדים על זה ממש עד הרגע האחרון כדי שנשלים את השתילות לפני שנת השמיטה".

אי אפשר שלא לדבר על הבחירות המוניציפליות. האם הפעם אתה חושב שכן תצליח לגייס גם את המצביעים מהקהילות החסידיות?

"אני חייב לומר לך את האמת, אני לא מתעסק עם הנושא של הבחירות. אני חושב שהעשייה שלי - היא למעשה ההכנה לבחירות. אני עובד מאוד קשה, אני מקווה שהפעם בעזרת השם כולם יתמכו בי ויעשו את זה אחרי, שיעריכו את העבודה ואת הפעולות הטובות שאני עושה כאן בעיר, ולדעתי תהיה תמיכה מקיר לקיר".

אנחנו עומדים כעת בערב ראש השנה ויום כיפור, האם אתה חושב שיש מישהו שאתה צריך לבקש ממנו סליחה?

"וואו. שאלה טובה. אתה יודע, עדיין לא הגעתי לתקופה של בין ראש השנה ליום כיפור שבאמת אני אקח את זה בשיא הרצינות. כמו שאני מכיר את עצמי אני תמיד חייב את ה'עשרת ימי תשובה'. אני לא גומר את התשובה לפני ראש השנה. ולכן אני בהחלט, אין ספק שאני מבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו. לא תמיד אתה יודע כשאתה פוגע באנשים, ומכיוון שאני עובד עם 11,000 עובדי עירייה, ועם עשרות מנהלים ומנהלי אגפים, עם עובדי לשכה, עם תקשורת... אני מתנצל במי שפגעתי. מבקש סליחה ומבקש שיסלחו לי".

משה ליאון ירושלים ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד