י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גיבורים על ילדים

בגור יוצאים למאבק: ילדי הגנים ובנות התיכון הפגינו ברחובות

גיבורים על ילדים: ילדי הגנים בערד מחו על ההתנכלות העירונית הקשה כלפיהם: "משתמשים בפעוטות לצרכים פוליטיים". בגור אומרים כי בימים הקרובים צפוי גל מחאה נרחב לשטוף את העיר, מצידם של הורים לילדים שלא נמצא עבורם מקום ראוי ללימוד, עד להמצאת מענה ראוי לשמו

בגור יוצאים למאבק: ילדי הגנים ובנות התיכון הפגינו ברחובות
הפגנת ילדי גור בערד צילום: באדיבות המצלם

ילדי ובנות ערד מהקהילה החרדית מחו נגד האפליה הקשה ממנה הם סובלים בתקופה האחרונה ועל התנכרות הרשות המקומית המסרבת להעניק את הפתרונות הזמינים למצוקת המקום הקשה.

בקהילת גור בערד טוענים כי מתוך 73 כיתות ריקות בעיר, בחישוב ממוצע של תלמידים פר כיתה, לא ראתה עיריית ערד לנכון להקצות אפילו כיתה אחת עבור הילדים והילדות שנאלצים ללמוד בתנאים ירודים ועם מספר תלמידים ותלמידות גדול במיוחד בכל כיתה, זאת בעוד עיריית ערד מתגאה על צמצום כמות הילדים בכיתה ביתר זרמי החינוך בעיר.

הילדים הקטנים יצאו בימים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים לסדרת מחאות מול מבנים ריקים המיועדים לגני ילדים וניצבים בשממונם או משמשים לצרכים שאינם הייעוד המקורי בזמן שפעוטים ופעוטות נאלצים לסבול מתת תנאים ומצוקת מקום חריפה ומשיקולים פוליטיים ציניים העירייה מסרבת לאפשר את השימוש בהם.

מול מחלקת החינוך בעיריית ערד הפגינה קבוצה גדולה של בנות התיכון שמחו מול אנשי ונשות האגף המסרבים בקשיחות לפתור את מצוקת המקום הקשה ממנה הן סובלות.

בגור אומרים כי בימים הקרובים צפוי גל מחאה נרחב לשטוף את העיר, מצידם של הורים לילדים שלא נמצא עבורם מקום ראוי ללימוד, עד להמצאת מענה ראוי לשמו. מענה שכאמור זמין וניתן להשגה בכל עת.

בקרב הקהילה מובעת תקווה כי הנהגת העיר תתעשת ברגע האחרון ותפעל בשוויוניות לטובת כלל ילדי ערד הזכאים לחינוך בתנאים הוגנים ומקובלים ללא אפליה פסולה ומקוממת.

מעיריית ערד נמסר ל'בחדרי חרדים': "מערכת החינוך העצמאית (חרדית) נפתחה לפני כשבועיים ונושא מוסדות הלימוד שלה בערד נבדק לפני ולפנים ע"י משרד החינוך".

"לאחרונה פסק בית המשפט המחוזי שעיריית ערד א י נ ה אחראית למוסדות החינוך העצמאי. משרד החינוך הוא זה שמתקצב את בניית מוסדות החינוך העצמאיים, והעירייה בונה בהתאם לתקציב שמשרד החינוך מעביר לה. ככל שמשרד החינוך יחליט לתקצב כיתות לחינוך העצמאי, העירייה תיבנה בהתאם. לפיכך, הפגנה מול העירייה היא נקישה על הדלת הלא נכונה. קהילת גור מוזמנת להיכנס תחת כנפי העירייה ותחת אחריותה, אחרי שתצטרף רשמית למערכת החינוך הממלכתית", לשון תגובת העירייה.

גור ערד מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד