ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לפני התקציב

בקואליציה נושמים לרווחה: חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה

לאחר מגעים מפרכים מול חברי הכנסת שהתנגדו לרפורמות השונות - חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה, ללא התנגדות מצד החברים בקואליציה | הפתרון שהושג לרפורמת הרגולציה, שהייתה מוקד ההתנגדות; תהווה גוף מייעץ והווטו שלה על החלטות שרים ידון בהמשך

בקואליציה נושמים לרווחה: חוק ההסדרים עבר בקריאה ראשונה
אביגדור ליברמן במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הכנסת אישרה הערב (חמישי) בקריאה ראשונה את חוק ההסדרים, שמאגד את כל הרפורמות שמשפיעות על תקציב המדינה, לאחר שהושגו הסכמות לגבי הרפורמות שעוררו ויכוח בקואליציה.

בהצבעה שהתקיימה לאחר שעות ארוכות של דיונים פנימיים וקדחתניים בין חברי הקואליציה, 59 חברי כנסת תמכו בחוק ההסדרים בקריאה ראשונה, מול 54 חברי כנסת שהצביעו נגד. חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שעתידו הפוליטי לא ברור, נעדר מההצבעה.

"הקמנו ממשלה אחרי שנים של בלאגן", מסר ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר ההצבעה. "העברנו עכשיו את חוק ההסדרים, ובערב בעזרת ה' נעביר תקציב מעולה למדינת ישראל. תקציב עם בשורה ענקית. זה מה שהציבור צריך".

שלוש הרפורמות שעמדו בסלע המחלוקת בקואליציה, הן: רפורמת הרגולציה, רפורמת החקלאות ומתווה העלאת גיל הפרישה. רפורמת הרגולציה הייתה המחלוקת היחידה שעליה התווכחו ממש עד הרגעים האחרונים.

בעוד הסגן במשרד ראש הממשלה אביר קארה תומך נלהב בה, חברי הכנסת ממפלגות מגוש השמאל, בעיקר מ'מרצ' התנגדו לרפורמה. בסופו של דבר, יו"ר סיעת 'כחול לבן' איתן גינזבורג הצליח להגיע לפשרה שהוסכמה על כל הצדדים.

לפי הפשרה, רשות הרגולציה אמנם תוקם, אך בשלב זה חבריה יהיו גוף מייעץ. בהמשך, באופן נפרד מחוק ההסדרים, ידונו על יכולת הוטו של הרשות על החלטות השרים.

ההסכמה שהושגה בנוגע לרפורמת החקלאות, היא ‏שהרפורמה על חוק ההטלה תצא מחוק ההסדרים, ופיצוי החקלאים בתחום הפירות והירקות יישאר בתקציב, אולם הדיונים על הרפורמה יימשכו.

על מתווה גיל הפרישה סוכם שתורחב משמעותית רשת הביטחון החברתית בסך של מאות מיליוני שקלים, לרבות מענקים ייחודיים לנשים מוחלשות בגילאים מבוגרים, על מנת לצמצם את ההשפעות האפשריות כחלק מהמהלך.

קריאה ראשונה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד