י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתום דיון סוער

תקציב המדינה אושר בקריאה ראשונה; "רשע"

תקציב המדינה לשנת 2021-2022 אושר בכנסת בקריאה ראשונה. כל חברי הקואליציה תמכו, למעט השרה מיכאלי שבחופשה ולוי שקוזז | ליברמן סיכם את הדיון והתעמת עם האופוזיציה | נפתלי בנט: "עוד צעד למען מדינה טובה יותר"

תקציב המדינה אושר בקריאה ראשונה; "רשע"
בנט, לפיד גנץ וליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אחרי שנתיים שבהן המדינה התנהלה ללא תקציב מסודר, הערב (חמישי) נעשה צעד משמעותי שיחזק את הקואליציה ויבטיח את שרידותה כאשר תקציב המדינה לשנים 2021-2022 עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

59 חברי כנסת מהקואליציה הצביעו בעד התקציב, השנים שנעדרו הם יו"ר הכנסת מיקי לוי, שהתקזז עם איתמר בן-גביר, ושרת התחבורה מרב מיכאלי ששוהה בארה"ב, מול 53 חברי כנסת מהאופוזיציה שהצביעו נגד.

כעת הוא עובר לדיון בוועדת הכספים של הכנסת בראשה עומד ח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו', חבריה יכינו את החוק להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, שבה ייקבע אם התקציב יעבור באופן רשמי, ובאם יפול, הממשלה תיפול גם כן כיוון שזו הצבעת אי-אמון.

"אחרי שלוש שנים ללא תקציב אישרנו הערב תקציב מצוין בקריאה ראשונה", אמר רה"מ נפתלי בנט. "תקציב שמחזק את מערכת הביטחון ואת מערכת הבריאות ודואג לפרנסת אזרחי ישראל. תקציב שדואג לאזרחים ולא לאינטרסים פוליטיים".

"זהו עוד צעד למען מדינה טובה יותר, מאוחדת יותר, יציבה יותר. אני גאה בדרך שבה המחלוקות נפתרו מתוך רצון טוב ושותפות אמיתית. ככה מגיעים לתוצאות טובות יותר למען עם ישראל", הוסיף.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "זהו יום חג. אחרי שלוש שנים וחצי, מעבירים בבית הזה תקציב בקריאה ראשונה. היום הזה מסמל יותר מכל את תום עידן הטרלול ואת החזרה לנורמליות. זו ההוכחה שהממשלה הזאת מתפקדת ואנחנו חזרנו לחיים שגרתיים כפי שמצופה מאיתנו".

גם לפיד התייחס: "ממשלה נורמלית ואחראית ניהלה דיוני תקציב נורמליים ואחראים, העבירה היום בקריאה ראשונה תקציב מדינה. תקציב שלא מיועד לפוליטיקאים אלא למה שחשוב לאזרחי מדינת ישראל".

במהלך הדיון על התקציב, ליברמן נאם במשל דקות ארוכות לפני ההצבעה ועורר סערה שבמסגרתה כמה הוא הטיח בפני חברי האופוזיציה: "אתם קשקשנים", ומנגד גפני תקף אותו: "שקרן".

הדיון לפני ההצבעה היה סוער במיוחד, בשיאו עלה שר האוצר אביגדור ליברמן שהתעמת עם חברי האופוזיציה שתקפו אותו במילים קשות. החריף שבהם היה יו"ר יהדות התורה משה גפני שצעק לעברו כמה פעמים "רשע, איפה המריצות?".

תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד