כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רוצה לבקר בישראל

עומאר בן לאדן: "הייתי שואל את אבא שלי, למה'"

בנו של רב המרצחים אוסמה בן לאדן שחוסל לפני עשור שנים על ידי האמריקנים בגין תכנון פיגוע התאומים, מעניק ראיון לעיתון ישראלי, מביע רצון לקפוץ לביקור ומתנער ממעשי אביו

עומאר בן לאדן: "הייתי שואל את אבא שלי, למה'"
בן לאדן צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

עומאר בן לאדן, בנו של אוסאמה בן לאדן, שחוסל על ידי האמריקאים בשנת 2011 לאחר שתכנן ויזם את הפיגוע המשולב בבנייני התאומים והפנטגון, שהביא למותם של כ-3000 בני אדם, אומר כי הוא מתכנן לבקר בישראל.

בן לאדן חי כיום בנורמנדי שבצרפת, עוסק בהפך הגמור מדרך הטרור שייעד לו אביו, ומתפרנס מאמנות הציור. בראיון לגילית קוזבה במוסף '7 ימים' של 'ידיעות אחרונות'.

"האמת הזאת הייתה כאב לב, והיא הבהירה לי את המציאות: אבי שנא את אויביו יותר משאהב את בניו. הרגשתי טיפש על החיים שבזבזתי וידעתי שאני עוזב, ועוזב בקרוב מאוד". אם הוא היה יכול לשאול את אביו שאלה אחת, "הייתי שואל אותו ’ל־מ־ה?'" סיפר. עומאר לא אהב את דרכיו של אביו, ותמיד התנגד להם.

בניו של בן לאדן ניסו לעקוף את הכללים הנוקשים בכל הזדמנות. "אבא אמנם אסר עלינו לשתות משקאות מוגזים שהגיעו מאמריקה, אבל כמה אהבנו את מה שאסור", אומר עומאר, "צייתנו לצו שלו בנוגע למוצרים אמריקאיים כל עוד הוא היה בסביבה, אבל שתינו מכל הלב פפסי קולה ומשקאות אחרים בכל פעם שהזדמן לנו".

עומאר התגורר בעיקר בערב הסעודית, ובהמשך נדחו בקשותיו לקבלת ויזה בבריטניה ולמקלט מדיני במצרים ובספרד. והיום, יותר מהכל, הוא רוצה להיות שגריר של שלום. הוא מספר כי משפחתה של אם רעייתו הם יהודים ובמקור
מישראל. הוא מתכנן לבקר בישראל במטרה להציג תערוכה של ציוריו.

"הייתי מאוד רוצה לעשות את זה. עבורי, כל המדינות והגזעים שווים. הייתי שמח לבקר יום אחד בישראל. (אשתו) זינה קיבלה הצעה להעביר בתקופה הקרובה הרצאות באוניברסיטאות בישראל על שלום", סיפר.

הוא נשאל מתי זה צפוי לקרות. "ההצעה הגיעה רק בשבוע שעבר, כך שאנחנו עדיין לא יודעים מתי, אבל נרצה לבקר בישראל יום אחד בעתיד". ומה אתה יודע על ישראל? הוא נשאל, "אני יודע שזו מדינה יפה ואנשים רבים בה רוצים שלום עם הפלסטינים. אני יודע שמאז 1948 הפלסטינים חיים לצד העם היהודי. אנחנו מאמינים שהעולם צריך לחיות כאחד, וששכנים מכל דת יכולים לחיות זה לצד זה בשלום".

אוסמה בן לאדן ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד