י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 25 שנה ללא מבנה קבע

במעמד ראשי הישיבה: ראש העיר חנך את בית הכנסת של 'יוצאי חברון'

מעמד היסטורי התקיים השבוע בפתח תקווה. ראש העיר חנך את בית הכנסת החדש והמפואר של קהילת יוצאי חברון בשכונת גני הדר, במעמד ראשי ישיבת חברון, רבני העיר והקהילה. ראש הישיבות הרעיפו שבחים רבים על ראש העיר לאור עזרתו הרבה בהקמת בית הכנסת, שבמשך 25 שנה לא הצליחו לבנותו

במעמד ראשי הישיבה: ראש העיר חנך את בית הכנסת של 'יוצאי חברון'
חנוכת יוצאי ישיבת חברון בגני הדר פ"ת צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה בפתח תקווה: אחרי עשרות שנים ללא מבנה קבע, קהילת חברון – גני הדר חנכה בית כנסת חדש ומפואר בסיועה הנדיב של עיריית פתח תקווה בראשותו של רמי גרינברג. את האירוע כיבדו ראשי ישיבת חברון, הגר"ד כהן והגר"י חברוני, שהודו לראש העיר על העמידה לימינם של קהילות יוצאי חברון בגני הדר ובמרכז העיר, ואף העניקו לו מזכרת הוקרה מיוחדת על פעלו למען הציבור החרדי בעיר, להרמת קרן התורה ולומדיה.

קהילת יוצאי חברון, הינה הקהילה הוותיקה בשכונת גני הדר, אך למרות זאת, בכל 25 השנים האחרונות לא נבנה עבורם בית כנסת ראוי וקבוע. מאז כניסתו של העיר הנוכחי רמי גרינברג לתפקידו, מצאה אצלו הקהילה וראשיה, כמו קהילות אחרות בעיר, אוזן קשבת ונפש חפצה – לסייע בכל הנוגע להקמת בית כנסת גדול ומפואר, כיאה לקהילה החשובה והוותיקה בשכונה.

גבאי בית הכנסת ציינו בהתפעלות, כי מרגע שהחליט ראש העיר לסייע בבניית בית הכנסת והונחה אבן הפינה, ועד לערב הנוכחי של חנוכת הבית, עברה פחות משנה... הם ציינו כי מדובר בשיאים חדשים של עשייה שאין דומה לה במקומות אחרים.

את האירוע המשמח של חנוכת הבית פתחו מאות ילדי השכונה שליוו בשירה וריקודים את ספרי התורה לאורך כל ציר מנחם בגין, כשדגלים בידיהם, לכיוון היכל בית הכנסת יוצאי חברון. ספרי התורה הוכנסו ע"י ראשי ישיבת חברון יחד עם רבה של בית הכנסת, הגאון רבי משה רוט.

לאחר מכן נערך מעמד קביעת המזוזות לבית הכנסת על ידי הרב אהרון לפידות, שבית הכנסת הונצח ע"י בנו הנגיד הרב דוד לפידות - לעילוי נשמת אמם הרבנית ריבה לפידות ע"ה. את האירוע החשוב הנחה הרב אריה לייב רביץ מקהילת חברון - מרכז העיר.

ר"י חברון הגר"ד כהן הודה בנאומו במהלך מעמד החגיגי, לראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, על הירתמו לסייע לקהילה לאחר שנים רבות ללא מבנה קבע עבור בית הכנסת. גם הגר"י חברוני מראשי ישיבת חברון ציין בדבריו לטובה את ראש העיר על עמידתו האיתנה לצד הציבור החרדי בעיר באופן כללי, ועל הסיעו הרב לקהילות 'יוצאי חברון' השונות ברחבי העיר בכל צרכיהם.

ראש העיר רמי גרינברג כובד אף הוא לשאת דברים, ועמד על החשיבות והזכות שנפלה בחלקו לסייע בבניינה של בית מקדש מעט לתורה ותפילה. ראש העיר ציין את חשיבותן של קהילות חברון בעיר, שמרבים תורה ומאדירים אותה בכל חלקי העיר. לאחר נאומו קמו ראשי ישיבת חברון ולחצו בחום את ידו של ראש העיר והרעיפו עליו שבחים רבים על העשייה למען הכלל והפרט בעיר פתח תקווה.

לאחר מכן נשא דברים הרב רובין, אחד מגבאי בית הכנסת החדש, וסיפר לציבור בהרחבה את השתלשלות האירועים סביב בניית בית הכנסת, ועל סיועו הרב של ראש העיר רמי גרינברג בהקמת בית הכנסת יוצאי חברון – שירת ריבה.

פתח תקווה ישיבת חברון גני הדר רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד