י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטבח ב'עץ חיים'

בשיחה עם מנהיגים יהודיים: ביידן שיקר לגבי ביקור בבית כנסת

הנשיא ביידן טען בפני מנהיגים יהודים כי ביקר בבית הכנסת עץ חיים בפיטסבורג לאחר הטבח של 11 בני אדם באוקטובר 2018. אנשי בית הכנסת עץ חיים מכחישים ביקור שכזה

בשיחה עם מנהיגים יהודיים: ביידן שיקר לגבי ביקור בבית כנסת
ג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

הנשיא ביידן שוחח אמש (חמישי) עם מנהיגים יהודיים בשיחה וירטואלית ותיאר בפניהם ביקור שערך כביכול בבית הכנסת 'עץ חיים' לאחר הטבח הקשה שהתרחש בו, אך מנכ"ל בית הכנסת מכחיש מכל וכל ביקור שכזה.

"אני זוכר שהגעתי לבית הכנסת עץ חיים, אתם יודעים נו, הלכתי לשם נו, דיברתי איתם", כך אמר ביידן בנאום וירטואלי בן 16 דקות לקראת החגים ראש השנה ויום כיפור עם מנהיגים יהודים.

ברב פייג', מנכ"ל עץ החיים, אמר ל'ניו יורק פוסט', כי ביידן לא ביקר בבית הכנסת כמעט שלוש שנים מאז הפיגוע האנטישמי. פייג', מנכ"ל המקום מאז יולי 2019 אמר בתוקף כי "לא". ביידן לא ביקר, עוד לפני שנכנס לתפקיד, גם כאשר היה לא פופולרי כסגן נשיא לשעבר וכמועמד לנשיאות, גם אז הוא לא ביקר.

הבית הלבן לא הגיב על הדברים.

הנשיא דאז דונלד טראמפ ביקר במקום שלושה ימים לאחר פשע השנאה החמור ביותר בהיסטוריה של ארה"ב אז נטבחו 11 יהודים על ידי אנטישמי, לטראמפ הצטרפו חברים יהודים בולטים בממשל, ביניהם בתו איוונקה טראמפ, חתנו ג'ארד קושנר ומזכיר האוצר סטיב מנוצ'ין.

בדבריו ביום חמישי למנהיגים יהודים שיתף אנקדוטות אישיות בנוגע לקשרים שלו ליהדות ולישראל, וסיפר על שיחותיו עם ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר. "היא הראתה לי במפה כמה אנשים מתו (במלחמות) ומה קרה", אמר ביידן, שנכנס לתפקיד סנאטור בשנת 1973, השנה של מלחמת יום כיפור, ונפגש עם גולדה מאיר באותה שנה.

"היא אמרה, 'אין לנו מקום אחר ללכת אליו. אין לנו לאן ללכת' ובכן, האמת היא שזה כנראה נכון, אבל זה כל כך עצוב. ואנחנו צריכים לעשות, אנחנו צריכים להמשיך להילחם כמו לעזאזל כדי לוודא שיהיה מקום", אמר ביידן.

עץ חיים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד