ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
החריגה שתוביל לחידוש ההתפרצות

החוקרים אופטימיים: אין עלייה אמיתית בתחלואה

דו"ח עדכני של חוקרי האוניברסיטה העברית שהועבר לגורמים במל"ל ובממשלה: העלייה במאומתים בימים האחרונים נובעת ישירות מתגבור הבדיקות בילדים ולא כתוצאה מעלייה אמיתית בתחלואה. גל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע הבוסטר ויישום מגבלות רכות. חריגה ממגבלות בהתקהלות המוניות יכולה לגרור חידוש התפרצות תחלואה

החוקרים אופטימיים: אין עלייה אמיתית בתחלואה
חרדים מתפללים כפי ההנחיות צילום: Aharon Krohn/Flash90

חוקרי האוניברסיטה העברית, המנטרים את מגמת תחלואת הקורונה בישראל, פרסמו היום (שישי) דו"ח עדכני שהועבר לגורמים במל"ל ובממשלה.

להערכת החוקרים, העלייה הגבוהה בקצב איתור החולים החדשים בגילאי 0-18 קשורה לבדיקות הרחבות של שכבת גיל זו. הם ציינו כי במדיה ואכן העלייה נגררה מאיתור תחלואה, הצפי הוא שמספר המאותרים לא ימשיך לעלות בימים הקרובים ויחל לרדת.

כמו כן, החוקרים טוענים בדו"ח כי המשך הירידה בתחלואה בקרב האוכלוסייה מעל גיל 60 וההתאמה לירידה הנצפית בתחלואה קשה ובינונית מצביע על המגמה הצפויה של המשך הירידה בעומס האשפוזים בזמן הקרוב. וזאת בהתאם לתחזית.

מקדם ההדבקה של אוכלוסייה מבוגרת, יחד עם המיגון המסופק ע"י מנת הדחף, מובילים לצפי להמשך ירידה לפחות בתווך הזמן של כשבועיים קרובים וירידה מתחת ל-500 חולים קשה באשפוז בתוך כשבוע עד שבועיים.

עוד טוענים החוקרים כי נשמרת ההערכה שגל התחלואה הנוכחי נבלם בזכות השילוב בין מבצע הבוסטר ויישום מגבלות רכות, אבל מציינים כי חריגה ממגבלות בהתקהלות המוניות יכולה לגרור חידוש התפרצות תחלואה לאור מספר החולים הגבוה כיום.

קורונה מערכת החינוך בדיקות האוניברסיטה העברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד