כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התנכלות מכוונת

'נערי גבעות': השוטרים באומן מטרידים אותנו בגלל מידע מישראל

נערי גבעות מהרי השומרון טוענים שמשטרת ישראל העבירה למשטרת אוקראינה שמות, תמונות, ופרטים נוספים עליהם - כדי לעכב ולהטריד אותם | בן-גביר לבנט: "להורות למשטרת ישראל להפסיק באופן מיידי את העברת המידע וההתנכלות"

'נערי גבעות': השוטרים באומן מטרידים אותנו בגלל מידע מישראל
סוכנות הידיעות חדשות 24

בצל ההכנות לראש השנה, בימים האחרונים טוענים נערים מהפלג המכונה 'נוער הגבעות' השוהים כעת באומן שבאוקראינה כי שוטרים מקומיים מסתובבים ובידם תמונות של אותם נערים, שזוכים לעיכובים, הצקות והטרדות.

כמה נערי גבעות מיהודה ושומרון טוענים שהרשויות המקומיות רודפות אחריהם באומן. כשלטענתם, יש רשויות האכיפה המקומיות את הפרטים שלהם לאחר שמשטרת ישראל מסרה להם אותם, ובכך הם מטרידים אותם ומציקים להם.

"לא מפסיקים לרדוף אותנו אפילו מחוץ לגבולות ישראל", מספר אחד מנערי הגבעות. "השוטרים האוקראינים מסתובבים עם שמות שלנו ותמונות ופשוט לא מפסיקים להציק. הכי כואב שאנחנו מבינים שמשטרת ישראל שלחה אותם וציידה אותם בשמות ותמונות".

יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר פנה לראש הממשלה בנט: "משטרת ישראל אינה מוסמכת להעביר חומרים למשטרות זרות, בפרט במקום שאין חשד לביצוע עבירה, אלא שגם יש פגיעה אנושה ביחסי החוץ של מדינת ישראל".

"כל אדם בישראל זכאי לפרטיות, לא יכול להיות שבגלל שמדובר בנערי גבעות בעלי השקפת עולם שונה, משטרת ישראל תתנכל אליהם", הוסיף.

"לא רק שיש בכך העברת מידע בלתי חוקית", הדגיש בן-גביר, "משטרת ישראל אינה מוסמכת להעביר חומרים למשטרות זרות, בפרט במקום שאין חשד לביצוע עבירה, אלא שגם יש פגיעה אנושה ביחסי החוץ של מדינת ישראל ".

"לדאוג שישמרו זכויות אדם של נערי גבעות ולהורות למשטרת ישראל להפסיק באופן מיידי את העברת המידע וההתנכלות", ביקש מראש הממשלה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת אירועי ראש השנה בעיר אומן באוקראינה, מתקיים כבר מספר שנים שיתוף פעולה מקצועי ומוצלח בין משטרת ישראל למשטרת אוקראינה. מטרת שיתוף הפעולה הינו סיוע לגופי האכיפה האוקראינים בשמירה על בטחונו ושלומו של הציבור הפוקד את האתר".

אומן משטרת ישראל נוער הגבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד