י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חמש שנים במעקב

ניו זילנד: שוטרים חיסלו טרוריסט של דאעש שדקר שישה

גבר תומך דאעש שפצע מספר אנשים בקניון אוקלנד נורה למוות על ידי המשטרה. ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, כינתה את התוקף "קיצוני אלים"

ניו זילנד: שוטרים חיסלו טרוריסט של דאעש שדקר שישה
משטרת ניו זילנד, אילוסטרציה צילום: משטרת ניו זילנד

משטרת ניו זילנד חיסלה אדם שפצע לפחות ששה אנשים במהלך פיגוע בקניון בעיר אוקלנד בשעות אחר הצהריים המוקדמות של יום שישי.

בהודעת המשטרה נמסר, כי "המשטרה יכולה לאשר כי אדם נכנס לסופרמרקט בניו לין אוקלנד, ופצע מספר אנשים". המשטרה אישרה כי האיש נורה ונהרג. משירותי החירום נמסר כי שישה בני אדם נפצעו - שלושה באורח אנוש ואחד באורח קשה. שני הפצועים האחרים היו במצב בינוני, כך על פי רשות האמבולנסים המקומי.

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמרה כי התוקף הוא אזרח סרי לנקה והתייחסה אליו כאל "קיצוני אלים" המוכר למשטרה שידוע כתומך דאעש. "מה שקרה היום היה בזוי, זה היה שנאה, זה לא היה נכון, זה בוצע על ידי אדם, לא על ידי אידיאולוגיה" אמרה. ארדרן ציינה כי העבריין היה מוכר לרשויות, והיה במעקב צמוד כחמש שנים.

"עשינו כל מה שאפשר כדי לעקוב אחריו ואכן העובדה שהצלחנו להגיע כל כך מהר, תוך בערך 60 שניות, מראה עד כמה צפינו בו", אמר מפקד המשטרה אנדרו קוסטר.

האיש הגיע לניו זילנד מסרי לנקה והוגדר כאדם "בעל עניין" על ידי מספר סוכנויות מודיעין. הסיבה לכך הייתה כי התברר כי רכש פעמיים סכיני ציד גדולים והחזיק בחומרים משמעותיים של תעמולה של דאעש. הוא נידון באשמת החזקת תעמולה בבית המשפט העליון של ניו זילנד מוקדם יותר השנה. כתוצאה מכך הוא היה במעקב על ידי המשטרה.

ניו זילנד דאעש פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד