י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מי כעמך ישראל

צפו: ארגוני החסד החרדים הצילו אנשים מטביעה בסופת הענק

ארגוני הצלה, שומרים, חברים, ענו למעלה מ-5,000 שיחות תוך פחות מ-5 שעות, והוציאו אלפי מתנדבים שהצילו חיים של מאות יהודים שהתקשרו לבקש עזרה, אם במצב מסוכן בכביש, או מצב מסוכן בבתים | תיעוד

צפו: ארגוני החסד החרדים הצילו אנשים מטביעה בסופת הענק
ארגוני הצלה, אילוסטרציה צילום: Yeshiva world news

אלפי אנשים התקשרו לשלל ארגוני החסד, בניו יורק, ניו ג'רזי, ומרילנד, שם הם התמודדו עם מצב קשה בשל הגשמים והשיטפונות הגדולים שתקפו את העיר. ארגון שומרים, חברים, והצלה, פעלו שעות רבות כדי לתת סיוע במצבי חירום מסוגים שונים. הארגונים הללו הם עמוד השדרה של הקהילות היהודיות החרדיות באזור שלוש המדינות.

מאות קשישים חולצו על ידי מתנדבים ממרתפים מוצפים ונלקחו למקומות אחרים שם טיפלו בהם במסירות, מתנדבים סייעו למאות תושבים לשאוב מים ממרתפיהם. הם נענו למאות קריאות של נהגים שנבהלו כשנטשו את רכביהם באזורים בהם אין יהודים בלי שאף אחד יעזור להם. מדובר ב-5,200 שיחות חירום תוך שעות ספורות בלבד, והמתנדבים יצאו עם כל הציוד הדרוש, ממשאיות ענק ועד סירות הצלה ברחובות.

בוויליאמסבורג כמות המקרים היה כה עצומה, עד שראשי ארגון 'חברים' של לייקווד ניו ג'רזי שלחו צוות של מתנדבים לוויליאמסבורג עם ציוד כבד כדי לסייע לתושבי המקום. מתנדבי לייקווד היו בוויליאמסבורג עד 5:00 לפנות בוקר בין רביעי לחמישי.

אך למרבה הצער כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", הרב החסיד רבי שמואל דוד וייסמנדל זצ"ל מקרית נייטרא בניו יורק, טבע בשיטפונות הסופה "איידה" שפקדה את העיר ניו יורק. רבי שמואל ז"ל היה בתוך רכבו בדרכו ממונסי לביתו בקרית נייטרא ונשטף אל תוך הסופה.

כאמור, לפחות 50 בני אדם טבעו בשיטפונות בעקבות הגשם שלא היה בניו יורק משנת 1927, בתוכם כאמור הרב וייסמנדל, עשרות אלפי אנשים היו תקועים בשיטפונות, כאשר ניו יורק, וניו ג'רזי היו עם גשמים היסטוריים וסופות טורנדו.

סערה ארגוני הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד